Mcintosh rep+ombygning

Rør i alle afskygninger

Mcintosh rep+ombygning

Indlægaf mkaaskh » man 14. jan 2013 17:23

Hej Alle

Jeg er relativ rookie inden for vintage verdenen, men jeg håber i vil tage godt imod mig.
For ca. et halvt år siden invisterede jeg i en Mcintosh mx110+ en Mcintosh mc240, som spillede noet så fantastisk.
Desværre begyndte mc240'eren at brumme højt en dag jeg ikke selv var hjemme -jeg har siden fjernet signalkablet mellem mx'eren og mc'eren for at tjekke om støjen kom fra mx'eren, dette var ikke tilfældet.
Altså har jeg en defekt mc240 som brummer højt igennem højtalerne. Siden har jeg søgt omkring på nettet og åbnet chassiet, hvorefter jeg kan se at 'en af de store kondensatorer har lækket ved den ene loddeben. Her må jeg erkende at min viden om svagstrøm stopper, og jeg har desværre ikke fingerfunktion eller udstyr til at pille mere ved forstærkeren.
Efterfølgende har jeg afleveret forstærkeren hos Abaudio på frederiksberg, men servicen er under alt kritik så jeg håber i kan anbefale en anden -gerne privat- inden for en radius af 10 km fra København, som ville have mod og lyst til at kigge på den.

Samtidigt kunne jeg godt tænke mig, at få bygget dem begge om til 230v, hvis det kan lade sige gøre for menneskepenge..

Mvh
Martin
mkaaskh
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 01 jan 2013
Lokalitet: København

Re: Mcintosh rep+ombygning

Indlægaf MDA » man 14. jan 2013 20:05

Det er en mega fed forstærker sådan en MC240
Den kan ikke bare sådan lige laves om til 230v med mindre den er lavet i det sidste år af produktionen, men de er ikke nemme at finde.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3379
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Mcintosh rep+ombygning

Indlægaf Captain Phoenix » man 14. jan 2013 20:53

mkaaskh skrev:Efterfølgende har jeg afleveret forstærkeren hos Abaudio på frederiksberg, men servicen er under alt kritik så jeg håber i kan anbefale en anden -gerne privat- inden for en radius af 10 km fra København, som ville have mod og lyst til at kigge på den.


Velkommen til - håber du kan få den nødvendige hjælp her (det plejer vist at lykkes).
Jeg har en enkelt gang benyttet http://www.highendmusik.dk/, der ligger i Vanløse. Det var helt OK - men det er ikke sikkert at alle har samme erfaringer (det varierer desværre en del). Har været uheldig med http://www.jjteknik.dk/ i Farum (men ved at andre herinde har gode erfaringer med dem).
Kontakt hvem du nu vælger og tal med dem - og mærk om du føler dig i gode hænder.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2616
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Mcintosh rep+ombygning

Indlægaf MDA » man 14. jan 2013 21:12

Måske analogbo kunne være en mulighed
viewtopic.php?f=595&t=2884&hilit=analogbo

Meld gerne tilbage om hvad det hele ender med, så andre kan få glæde af din erfaring.
Super dygtige teknikker af den gamle skole er altså ved at være en uddød race :'(
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3379
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Mcintosh rep+ombygning

Indlægaf mkaaskh » man 21. jan 2013 13:30

Det skal jeg gøre..
Den er nu afhentet hos Abaudio -her må jeg endnu engang advare mod utrolig dårlig kundeservice!-
Jeg var i Glostrup i går og fik afleveret Mcintosh'en hos den flinke analogbo, så håber jeg han kan trylle :)

En anden ting, hvis det nu ikke kan lade sige gøre at lave dem om til 230v, hvilket omformer kan i så anbefale?

Tak for hjælpen
-Martin
mkaaskh
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 01 jan 2013
Lokalitet: København

Re: Mcintosh rep+ombygning

Indlægaf finnogangela » tors 21. feb 2013 11:04

Hvordan gik det så; har du fået den tilbage og hvordan var service/pris?

/Finn
finnogangela
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18 feb 2012
Lokalitet: Ganløse

Re: Mcintosh rep+ombygning

Indlægaf Ehapa » tors 21. feb 2013 14:26

Analogbo eneste troværdige tekniker på sjælland, jeg har prøvet
Dem alle.
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Mcintosh rep+ombygning

Indlægaf luc » tors 21. feb 2013 16:14

Jeg er helt enig.

AnalogBo er superdygtig, fleksibel og serviceminded.
Fuld valuta for pengene.

/luc
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
Brugeravatar
luc
 
Indlæg: 523
Tilmeldt: 03 okt 2012
Lokalitet: 1720 Vesterbro

Re: Mcintosh rep+ombygning

Indlægaf mkaaskh » lør 23. feb 2013 22:42

Jeg kan kun være enig med jeres positive oplevelser!
Det var super god og billig service, den spiller nu igen som en drøm :OLO:

Tak til Bo og jer for jeres hjælp, so far :)
mkaaskh
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 01 jan 2013
Lokalitet: København


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 12 gæster