Kunne ikke lige finde en passende kategori til hi-fi problemer så valgte at oprette her.
Prøver lige at skrive her i forummet og høre om nogle kan give et bud på hvad der kan være galt her.
Købte for ca 5 uger siden en Akai 2450 forstærker til mine dali 850 højtalere som har være pakket ned de sidste par år.
Første dag jeg fik sat det til spillede alt perfekt super god lyd ingen problemer.
Næste dag da jeg tændte bemærkede jeg en summende lyd sådan lidt skrattende efterfulgt af vildt høje POP lyde (Altså meget meget højt) Der skete det at der lød nogle høje knald og så gik forstærkeren ud.
Efter at have frakoblet alt og sat det til igen og sørget for at ingen kabler krydsede hinanden så kom det til at spille fint igen, ingen problemer i en længere periode. indtil fornylig hvor jeg tændte op og der kom de høje knald igen ( Uden der har været flyttet rundt med noget). Så nu har jeg valgt at slukke helt, er bange for at højtalerne tager skade.
Jeg har prøvet at skifte højtalerkablerne til helt nye uden effekt. Kan det have noget med strømmen at gøre der hvor jeg bor? Eller måske andre elektronik ting der er koblet til? Det er føste gang jeg har det sat til på den her adresse.
Det er et meget frustrerende problem som jeg ikke kan finde en løsning på og gør at jeg slet ikke kan bruge mit anlæg.

Hvis der er nogle ved hvad der kan være galt eller har nogle bud så må i meget gerne skrive