Recapping af Luxman C-12 (forforstærker)

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Recapping af Luxman C-12 (forforstærker)

Indlægaf kasperbergholt » tirs 16. aug 2022 19:15

Hej kloge mennesker,


Jeg lagde et nysgerrigt & impulsivt bud ind på en Luxman C-12-forforstærker i går på ebay - og vandt auktionen. Den skulle være fuld funktionsdygtig.

Jeg kommer kun til at bruge den som lie-forforstærker (dvs ikke RIAA'en) og heller ikke tonekontrol med videre.

Hvad kunne det give mening at recappe i den forbindelse? Og hvor går man hen med sådan et projekt?

Den kommer (ind til videre) til at spille sammen med en Kenwood M1-effektforstærker.

Glæder mig til at høre den.


Alt godt,

Kasper
-- Kasper Bergholt
kasperbergholt
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 29 maj 2017
Geografisk sted: København
Lokalitet: København V

Re: Recapping af Luxman C-12 (forforstærker)

Indlægaf kbekke » ons 17. aug 2022 11:32

kasperbergholt skrev:Hej kloge mennesker,


Jeg lagde et nysgerrigt & impulsivt bud ind på en Luxman C-12-forforstærker i går på ebay - og vandt auktionen. Den skulle være fuld funktionsdygtig.

Jeg kommer kun til at bruge den som lie-forforstærker (dvs ikke RIAA'en) og heller ikke tonekontrol med videre.

Hvad kunne det give mening at recappe i den forbindelse? Og hvor går man hen med sådan et projekt?

Den kommer (ind til videre) til at spille sammen med en Kenwood M1-effektforstærker.

Glæder mig til at høre den.


Alt godt,

Kasper


Det er ikke svært at finde nogen her, der er klogere end mig, men FWIW:

Der er ikke særligt mange elektrolytter i en C-12 og på det eksemplar, jeg havde, var de originale i fin stand.

Men "fuldt funktionsdygtig" på eBay kan jo betyde hvadsomshelst. Så hvis du ikke selv kan servicere den, skal du nok finde een, der kan - inden du tænder for den. Der er masser af tråde herinde med anbefalinger af kompetente folk.

Det, man SKAL være opmærksom på med C-12 og andre Luxman-ting fra den periode, er DML-kredsene, der håndterer DC-koblingen. Hvis din reparatør ikke har absolut styr på, hvad det er og hvad man gør.

-Så skal du finde en anden.

C-12'eren er en rasende god forforstærker. Det gælder også RIAA'en og tonekontrollerne, der fungerer rigtigt fornuftigt. Hvis du sætter den sammen med en M-12 i god stand, har du alt det forstærker, man med rimelighed kan drømme om.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Recapping af Luxman C-12 (forforstærker)

Indlægaf Nillerviborg » ons 17. aug 2022 18:51

Hvad gav du for den på Bay'en ???
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster