Frost skrev:Det var ærgerligt, jeg må lede videre

men jeg har et enkelt spørgsmål, jeg har lagt mærke til at denne forstærker ikke er brokoblet fra main in til pre out, det var min tidligere receiver Marantz 2230, en der nogen fordel ved denne forbindelse, undskyld hvis jeg spørger dumt men har ikke den store viden om det

Denne forstærker er konstrueret sådan, at man, hvis man har lyst til at bruge et andet effekttrin end forstærkerens eget - eller en anden forforstærker, end den, som sidder i apparatet, så kan man finde et andet passende og forbinde dette, så man kører med Marantz'ens forforstærker og et fremmed effekttrin - eller en fremmed forforstærker som så køres med Marantz'ens sluttrin. Dette klarer man ved at sætte et par phonokabler fra-eller til Marantz'en fra eller til den fremmede komponent. Altså apparatets for- og slutdel er disconnected når der sidder et kabel i bare ét sæt af disse bøsninger.
De ældre Marantz (faktisk de fleste fra tiden lige før denne forstærker) både receivere (fx 2230) og integrerede forstærkere havde også denne mulighed, så dér er intet nyt under solen - og det er ganske som MDA i første omgang beskrev det.
Forskellen mellem de tidligere Marantz - og så denne, er, at de gamle
kun virkede (forbindelsen mellem for- og slutdel), når der var monteret bøjler eller RCA-kabel (Phono) mellem disse. Denen 1150D er lavet sådan, at man, når der er monteret et kabel mellem dette apparatet - og et andet, ved hjælp af disse ud/indgange, så er forbindelsen mellem for - og slutdel i apapratet afbrudt.(altså nærmest modsatte funktion) - og hvis der ikke sidder noget i disse phono-bøsninger, så virker apparatet helt som normalt - altså det spiller.
Hvis du vil benytte den feature, hvor du adskiller de to dele i forstærkeren, så kan du bruge helt almindeligt phonokabel mellem Marantz'en her - og et andet apparat og der ville jeg nok heller ikke lige gå Van Den Hul-vejen, men måske vælge et helt almindeligt - det rækker rigeligt, bare der er stabilt "hul" igennem. (fik I den???)