Marantz 1150D Bruger manual

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Marantz 1150D Bruger manual

Indlægaf Frost » fre 13. jan 2012 13:18

Hej.

Det skulle vel ikke være så heldigt, at der er en der ligger inde med bruger manualen til mit nye indkøb, har søgt på nettet men kan kun finde service manualen. :(
Med Venlig Hilsen
Michael.

Sansui AU-717.
JBL L100 century.
Frost

Geografisk sted: København
Lokalitet: Rødovre

Re: Marantz 1150D Bruger manual

Indlægaf Fredmarantz » fre 13. jan 2012 14:59

Jeg er ikke helt sikker på, om jeg har den - er nødt til at kigge i "Marantz-arkiverne". Har ikke tid til at kigge før i weekenden - så kan jeg vende tilbage.

Hvis det handler om et betjeningsspørgsmål, kan jeg nok godt være behjælpelig "fra hoften" :)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Frost » fre 13. jan 2012 15:46

Det lyder godt, det er ikke et betjeningsspørgsmål, kunne bare være sjovt at kigge den igennem
Med Venlig Hilsen
Michael.

Sansui AU-717.
JBL L100 century.
Frost

Indlægaf Fredmarantz » fre 13. jan 2012 16:36

Ok- fik alligevel en mulighed for at kigge i samlingen - og der er desværre ingen brugsvejledning til 1150D - sorry!
(den må jeg jo så også på udkig efter :) )
Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf Frost » fre 13. jan 2012 18:16

Det var ærgeligt, jeg må lede videre :) men jeg har et enkelt spørgsmål, jeg har lagt mærke til at denne forstærker ikke er brokoblet fra main in til pre out, det var min tidligere reciever Marantz 2230, en der nogen fordel ved denne forbindelse, undskyld hvis jeg spørger dumt men har ikke den store viden om det :?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med Venlig Hilsen
Michael.

Sansui AU-717.
JBL L100 century.
Frost

Indlægaf MDA » fre 13. jan 2012 21:12

Fordelen er du får lyd, uden den forbindelse vil den ikke kunne spille, da den forbindelse forbinder forforstærker delen med effekt delen.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf Frost » fre 13. jan 2012 22:27

Den spiller fint lige nu uden at den er forbundet
Med Venlig Hilsen
Michael.

Sansui AU-717.
JBL L100 century.
Frost

Indlægaf Frost » fre 13. jan 2012 23:24

Tror vi taler lidt forbi hinanden, så prøver lige på en anden måde, vil jeg opleve en forbedering af lyden hvis jeg forbandt disse fra main in til pre out.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/kab ... _kabel.htm
Med Venlig Hilsen
Michael.

Sansui AU-717.
JBL L100 century.
Frost

Indlægaf MDA » fre 13. jan 2012 23:44

Ahhh :lol:

Hvis jeg var dig ville jeg hellere bruge de penge på noget andet :p
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf Sorenki » lør 14. jan 2012 00:16

Frost skrev:Tror vi taler lidt forbi hinanden, så prøver lige på en anden måde, vil jeg opleve en forbedering af lyden hvis jeg forbandt disse fra main in til pre out.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/kab ... _kabel.htm

kabel debatten er svær og omdiskuteret på fora overalt på nettet - min egen personlige oplevelse er, at det ikke spiller nogen rolle på det gear jeg har haft, og jeg ville tro at du ikke kan høre forskel.
derudover tror jeg at man kan få mere forskel ud af sit anlæg ved at flytte sin højtaler en mm, end skifte kablet. dermed ikke sagt at man kan bruge hvilket som helst kabel.
jeg har selv besluttet at indkøbe det linkede-til kabel - men ikke for en forbedring i lyden, men fordi jeg gerne vil have kabler af god kvalitet jeg kan stole på, i modsætning til noget af det lakrids-bras jeg bruger nu.

mvh.
Søren
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf Fredmarantz » lør 14. jan 2012 01:41

Frost skrev:Det var ærgerligt, jeg må lede videre :) men jeg har et enkelt spørgsmål, jeg har lagt mærke til at denne forstærker ikke er brokoblet fra main in til pre out, det var min tidligere receiver Marantz 2230, en der nogen fordel ved denne forbindelse, undskyld hvis jeg spørger dumt men har ikke den store viden om det :?

Denne forstærker er konstrueret sådan, at man, hvis man har lyst til at bruge et andet effekttrin end forstærkerens eget - eller en anden forforstærker, end den, som sidder i apparatet, så kan man finde et andet passende og forbinde dette, så man kører med Marantz'ens forforstærker og et fremmed effekttrin - eller en fremmed forforstærker som så køres med Marantz'ens sluttrin. Dette klarer man ved at sætte et par phonokabler fra-eller til Marantz'en fra eller til den fremmede komponent. Altså apparatets for- og slutdel er disconnected når der sidder et kabel i bare ét sæt af disse bøsninger.

De ældre Marantz (faktisk de fleste fra tiden lige før denne forstærker) både receivere (fx 2230) og integrerede forstærkere havde også denne mulighed, så dér er intet nyt under solen - og det er ganske som MDA i første omgang beskrev det.

Forskellen mellem de tidligere Marantz - og så denne, er, at de gamle kun virkede (forbindelsen mellem for- og slutdel), når der var monteret bøjler eller RCA-kabel (Phono) mellem disse. Denen 1150D er lavet sådan, at man, når der er monteret et kabel mellem dette apparatet - og et andet, ved hjælp af disse ud/indgange, så er forbindelsen mellem for - og slutdel i apapratet afbrudt.(altså nærmest modsatte funktion) - og hvis der ikke sidder noget i disse phono-bøsninger, så virker apparatet helt som normalt - altså det spiller.

Hvis du vil benytte den feature, hvor du adskiller de to dele i forstærkeren, så kan du bruge helt almindeligt phonokabel mellem Marantz'en her - og et andet apparat og der ville jeg nok heller ikke lige gå Van Den Hul-vejen, men måske vælge et helt almindeligt - det rækker rigeligt, bare der er stabilt "hul" igennem. (fik I den???) :Thumpsup: :lol:
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf Frost » lør 14. jan 2012 08:12

Mange tak for svaret Freddy, det var lige det jeg gerne ville vide :-)
Med Venlig Hilsen
Michael.

Sansui AU-717.
JBL L100 century.
Frost

Tilbage til Vintage transistor-udstyr