Sony TA-F4A Amp har brug for rep

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Sony TA-F4A Amp har brug for rep

Indlægaf mikewind » tors 19. sep 2024 21:22

Hej jeg har en Sony TA-F4A Amplifier som ikke længere virker har brug for at få den repareret. Jeg har ingen idé om hvad der er galt, nogen i København der har lyst til at kigge på den?
mikewind

Lokalitet: København Ø

Re: Sony TA-F4A Amp har brug for rep

Indlægaf tctla » fre 20. sep 2024 14:57

Hej,

Du skriver ikke noget om, hvad der er galt med forstærkeren, så det er et noget vidt begreb, at give tilsagn til en reparation.
Under alle omstændigheder er det nok ikke mig, der skal udfordres her, for jeg bor i Himmerland. Der må være nogen nærmere ved, som kan byde ind.
Den egentlige årsag til jeg skriver er, at i denne forstærker er benyttet Sonys egen IC type CX171, een i hver udgangsforstærker.
Hvis forstærkerens problem f.eks er, at den ene kanal er død, er der en ret stor chance for, at denne IC kan være defekt.
Det bliver ikke en simpel opgave at støve et fungerende eksemplar af IC'en op. Slet ikke, hvis det drejer sig om 2 stk.

Jeg har i øvrigt et scan af den originale service manual. Ikke det halv-dårlige sort-hvide kopi, der cirkulerer på Internettet, men et farvescan i en rigtig god kvalitet. Jeg sender gerne til hvem, der måtte være interesseret.

Mvh,

/Torben
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla

Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Tilbage til Vintage transistor-udstyr