Yamaha AX 2000 + CDX 2020

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Yamaha AX 2000 + CDX 2020

Indlægaf ThoMastodon » man 6. feb 2012 22:26

Ja, jeg ved godt, at det ikke går under betegnelsen "Vintage," men for filen hvor er det lækkert.

Er blevet tilbudt sættet til Euro 1400,- og det står som nyt!

Er jeg fuldstændig vandvittig, synes I?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
ThoMastodon

Re: Yamaha AX 2000 + CDX 2020

Indlægaf Highmass » ons 8. feb 2012 00:08

Jeg synes ikke at du er blevet fuldstændig vanvittig. Det sæt ser RIGTIG lækkert ud, og jeg er ganske overbevist om det sikkert også lyder rigtig godt (Det skulle det også gerne gøre med den nypris det havde).
Men du bør i høj grad være opmærksom på at det nok IKKE vil blive let at skaffe en ny laser til cd afspilleren (TAOHS-HG1 (NX602610), når den tid kommer. Jeg tror faktisk at det er tæt på at være umuligt at skaffe den.
Med det in mente, vil jeg mene at prisen er noget i overkanten, med mindre du er HELT sikker på at laseren er som ny.
Sættet var iøvrigt direkte i konkurrence med Onkyo A-G10 og DX-G10. Dette sæt har efter min mening flere fordele frem for Yamaha sættet. Dels burde det kunne findes her i landet for færre penge, dels synes jeg at det er pænere, og ikke mindst, Onkyo CD spillen bruger en laser som der er langt større chance for at servicere, idet dioden stadig kan skaffes (Den blev også brugt i en del andre maskiner, så en brugbar donor kan sandsynligvis også findes). Jeg bruger iøvrigt en A-G10 forstærker i soveværelset, og kan varmt anbefale den.
Så kort og godt, hvis du er helt vild med designet og lyden, og ikke mindst, hvis laseren er som ny, så er det et interessant tilbud.
Mvh. Lars.
Highmass

Re: Yamaha AX 2000 + CDX 2020

Indlægaf ThoMastodon » fre 10. feb 2012 14:55

Tak for de grundige argumenter :cool1:
ThoMastodon

Tilbage til Vintage transistor-udstyr