B&O og de andre

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

B&O og de andre

Indlægaf his067 » søn 10. feb 2013 23:24

For snart mange år siden, da jeg boede i Cambridge, fik jeg fortalt af Colin i University Audio (som bl. a. arbejdede med Bill Beard i udviklingen af M1000 slutttrinnet), at et af de bedste anlæg, de nogensinde havde leveret var en B&O Overture, Beard slutforstærker og et sæt Sonus Amator.
Det har fået mig til at tænke, om der er nogen af jer, der har prøvet noget lignende? Jeg har en søn med et Beosystem 9000 (CD, CC, Tuner og forstærker, som kan bruges som signalkilde til et "almindeligt" anlæg) som vil bytte med mit Beomaster 6000, Beogram 6000/MMC4, Beocord 9000 (anlæg nummer jeg-ved-ikke-hvad) og jeg synes det kunne være skægt/interessant at prøve den front-end med mine Radford og AE1. Eller måske en Overture?

Under alle omstændigheder er gammelt B&O jo sommetider til at finde for en slik (vi betalte 57 Pund for hans 9000!)

Som sagt, kommentarer?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: B&O og de andre

Indlægaf his067 » fre 15. feb 2013 14:43

Er der slet ingen af jer der har prøvet at bruge B&O udstyr med rørforstærkere???
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf mcs_5 » fre 15. feb 2013 15:02

Måske en Beogram 1000 engang - ellers ikke...

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf kbekke » fre 15. feb 2013 16:55

his067 skrev:Er der slet ingen af jer der har prøvet at bruge B&O udstyr med rørforstærkere???

Næh, men jeg har engang for så mange år siden, at jeg stadig var ung og dum og fuld af fordomme, været til fest hos Ulla Gaul i en lejlighed i Sølvgade i København. Det var egentlig hendes storebror Sven, som boede der.

Sven (som altså ikke var hjemme) var ifølge rygterne bøsse, så det var ingen stor overraskelse, at der inde i stuen stod et helt nyt og svinedyrt Beosystem 5000 :roll:

Billede

Men nu var Bøsse-Sven jo altså så også trommeslager i TV-2, så han havde lige hooked et Treshold S300 effekttrin og et par JBL 250ti'ere op bagefter :shock:

Billede

Billede

Jeg skal hilse og sige, at det lød pænt overbevisende og at jeg vistnok gik derfra med et lidt mere nuanceret syn på både bøsser og B&O end da jeg kom - og tak for det Ulla - og Sven.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Tilbage til Vintage transistor-udstyr