Fredmarantz skrev:Dog vil lige tilføje, at der er ting, som ER attraktive i mange år frem - ting, som er kommet for at blive, så at sige - og dem kan man få gode priser for, hvis man holde dem originale - fine og sunde. Nogle af dem har stigende tendenser i markedet. Vi er vel næppe de eneste "idioter", som bare VIL have en bestemt model - fordi vi VIL.![]()
Vh
Freddy
Det har du ret i. Det triste ved argumentet at "holde det originalt" medføre en række uheldige konsekvenser når jeg tænker i det tekniske.
Får som vi ved, holder intet evigt. Og elektrolytkondensatorer holder noget der ligner kun mellem 10-30 år, alt efter kvalitet, og varme de har været udsat for. Og det går ud over forstærkerens strømreserver, som derved har en negativ betydning for lydkvaliteten, for slet ikke at nævne den meget forhøjede risiko for at anlægget simpelthen brænder sammen helt ud i det blå.
Så teknisk set, burde renoverede anlæg, efter en alder af ca. 20 år, være mere værd, end originale. Da de jo netop har de egenskaber som de er målt efter ved fabrikkens side. Men der er så meget uvidende folk ikke forstår, lol. Aj men synes bare det er lidt trist at tænke på. At jeg ikke "må" optimere mit gamle SAE anlæg, i nogens øjne, for at gøre dem "back to normal" for ellers ødelægger jeg det som er "originalt" - og derved falder værdien drastisk. :-(
Forstår argumentet for at det ydrer er i super flot og originalt stand. :-)
Så jo, det "originale" ord har jeg stødt på rigtig mange gange i disse samenhænge. hehe.