Heysa
Tak for alle svarerne! Det gik sgu lidt hurtigere end forventet :D
Jeg tjekkede sikringen og den var på 6A, selvom den egentlige skulle være på 12A for de 110v.
Jeg er enig i at jeg skulle have startet den med varioopkørsel, men havde ikke en ved hånden og var for ivrig

Jeg fik derimod fat i en ekstern volt skifter, så jeg kunne slå den tilbage på 110v og teste den på den måde. Det resulterede i at sikringen sprang, den er ihvetfald helt sort nu.
Jeg kontaktede sælgeren for at høre hvordan og hvorledes og forklaringen var at den virkede før de pakkede den og satte den til salg. Eftersom den virkede fint over i USA havde de heller ikke tjekket sikringen og lagt mærke til at det var den forkerte ampere.
Den reaktion jeg havde forventet var lys i metrene, men jeg vil lige kontakte sælger igen for at høre om de virkede da de prøvede den.
Jeg har operational manual til den, men hvis der er nogen der er friske på at sende et scan af service manualen, vil jeg være meget taknemmelig. Og hvis der er nogen har et link til hvordan bruger varioopkørlsel vil jeg være meget taknemmelig for mere information om dette emne.
Alle andre kommentarer/ forslag er også meget velkommen.
Mange tak for svarene igen!