Så jeg havde ingen betænkligheder ved at købe en Philips FA 960 forstærker på ebay. Sælger er ikke den "onde" part i hvad der skete herefter, pakkefirmaet Hermes er. Hermes har ingen afdelinger i Danmark, så de overlader udbringning til DPD her i landet, DPD er ikke et firma der lever af private forsendelser, de retter sig mere til firmaer, og det ses tydeligt i deres håndtering af min forstærker....
Da den ankom, var der intet at se på pakken, ingen revner eller huller, men den var lidt trykskadet i hjørnerne.
Da jeg får pakken åbnet (Hermes har pakket den) er den pakket med æggebakke skum, bobleplast og alt ser fint ud, indtil jeg får pakket bobleplasten af forstærkeren....

Alle fire hjørner på kabinettet er trykket ind, sikringholderen på bagpladen er knækket og fronten har et stort hak.
Jeg tager et par billeder og sender en mail til sælger hvor jeg i en sober tone spørger om det er denne stand han har afleveret forstærkeren tl Hermes. Sælger sender mig 18 billeder hvor standen er som på hans auktion (med dato på billedet) hvor standen er som ny, så sælger er ikke ansvarlig, men vil med mine billeder rette henvendelse til Hermes og kræve erstatning. Og her står sagen nu.
Pointen med dette er: Lad sælger vide at de skal IKKE sende med Hermes, de pakker ad helvede til, stabler masser af tungt lort ovenpå ens ting og overlader det til DPD i Danmark, der heller smider ens pakke i havnen end kører den ud.

En lykkelig note er (jeg gider ikke vente på Hermes/DPD) at forstærkeren er blet fint rettet ud af undertegnet, sikringsholder er blevet limmet og hakket i fronten er blevet filet/slebet så det er til at leve med. Den sender dog DC ud i venstre kanal, så den skal reppes. men jeg er tilfreds: forstærker + mulig erstatning.