Restaurering af Luxman R-1050. Hvor?

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Restaurering af Luxman R-1050. Hvor?

Indlægaf spalthe » lør 30. jan 2016 00:58

Hej.

Da min kære far opgraderede sit anlæg for cirka 10 år siden med ny forstærker og højtalere, har jeg nu valgt at overtage hans gamle Luxman receiver, få den restaureret, og så udskifte den med min nuværende nad forstærker.

Receiveren virker okay lige nu, men har dog skratten på diverse knapper, og så skal der også et par nye pærer i igen. Måske skal der udskiftes et par slidte potentiometre. En rensning vil kunne gøre meget tror jeg, men skal under alle omstændigheder have den tjekket helt igennem af en der har mere styr på det end mig selv!

Spørgsmålet til jer er derfor om i kender en god Luxman-reparatør, helst i midt/øst/vest-Jylland, da den befinder sig omkring Billund. Har efter søgning på denne side og andre, fundet frem til Vejle Radio/TV Service og AnalogBo. AnalogBo er dog lige langt nok væk! Har i andre forslag, eller vil jeg kunne få det klaret i Vejle?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
spalthe

Lokalitet: København N

Re: Restaurering af Luxman R-1050. Hvor?

Indlægaf jan_stevns » lør 30. jan 2016 01:06

Du kunne også finde Sound2Vision i Viborg Lars er en dygtig fyr og elsker de gamle apparater
jan_stevns

Re: Restaurering af Luxman R-1050. Hvor?

Indlægaf acj1980 » lør 30. jan 2016 01:36

Pærer kan du selv skifte , de kan købes, og potmetre og tryk kontakter er også relativ let at rense og smøre så du ikke har skrat og støj derfra mere, lidt tungere er det med at få skiftet de små elektolyt kondensatore på forstærker printet, da dette sidder lidt dumt placeret , det kan godt blive en tidsrøver, men for en kyndig går det på højest et par timer
Alex
acj1980

Tilbage til Vintage transistor-udstyr