Marantz 2252 restaurering

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Marantz 2252 restaurering

Indlægaf acj1980 » lør 12. mar 2016 19:44

Imponerende, g noget af et projekt, godt gået Freddy, du har med garanti ret i du nok ville ha fået sparket på et pro værksted hvis du havde brugt så mange timer på 1 apparat, omsætningsmæssigt er det jo på ingen måde reentabelt, men værdien og betydningen i at få sådan et pragt apparat op og ringe er jo ubetalelig alligevel, flot gået :-)
acj1980

Indlægaf Fredmarantz » lør 12. mar 2016 19:47

Tak -)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf SgyLow » søn 13. mar 2016 10:53

I sig selv er det jo imponerende, at nogen overhovedet vil give sig i kast med sådan et projekt. Men når man så efterfølgende ser et sådant resultat, er glæden nok næsten lige stor mellem ejermand og hobbymand :-)
Den spillede i øvrigt upåklageligt i 8 timer i går, og kører på time 3 her fra morgenstunden igen. Fornøjelsen er helt på min side :-)
SgyLow

Lokalitet: Vejle

Indlægaf NikonSP » søn 13. mar 2016 17:22

Super flot arbejde, Freddy, - det er dejligt, når barren sidder højt :thumbsup:

Men som der også bliver skrevet, så er det jo ikke noget, der kan laves som lønarbejde, så ville de fleste løbe skrigende væk. Det kan kun lade sig gøre, når dedikerede folk kaster sig ud i sådan en opgave, fordi de faktisk synes det er sjovt og givende, at 'redde' et stykke hi-fi historie.

Jeg har selv været der fornylig med mine JBL L25 Prima, som jeg havde med til Træffet, hvor de investerede ressourcer, i form af både tid og penge, overstiger eller langt overstiger værdien af den istandgjorte ting. Men det er bare ikke det, det handler om. Det er nok mere glæden og tilfredsstillelsen ved rejsen til målet.

I dette tilfælde har 'SgyLow' fået et rigtig fin ting at spille på, - og er formentlig en meget glad mand :OLO:

Vh/
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf Fredmarantz » søn 13. mar 2016 18:19

Tak Harvey !

- det er jo netop sådan vi har det. Vi har jo nogle gamle fælles vedtægter fra "Hifi-etisk råd" til at stå på den imaginære arbejdstavle. Det resulterer jo så til gengæld i, at ikke ret mange apparater og tingester kommer igennem maskinen over tid.

Primaerne er jo også helt usigeligt flotte - mere 70'er'sk kan det næppe blive - måske kun, hvis de var født....orange :Skor:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr