Jeg vil lige kort beskrive hvordan jeg oplever Luxman L100 i forhold til min Accu E202.
Luxmanen spiller bare mere musik! Der er flere detajler, hvilket får instrumenterne til at lyde mere ægte (High Fidelity!), stemmer lyder mere naturlige, og træder længere frem i lydbilledet, hvilket jeg rigtig godt kan lige.
Men! For der er et men. Accuphasen lyder bare mere tight! Bassen i E202 står skåret mere skarpt, og der er lige lidt mere umpfh! Hvilket passer meget godt til en del af det musik jeg hører.
Så kan jeg jo ikke lade være med at undre mig: Kan jeg ikke få begge dele? Eller udelukker det ene det andet?
Det har gjort mig nysgerrig for at prøve noget andet, for jeg har egentlig ikke så meget erfaring med andre mærker.
Jeg kigger bl.a. nysgerrigt efter et sæt Kenwood L M07 og L c07 km. 2. Godt nok en ældre sag, men jeg har læst mig til at de skulle være ret "hurtige", hvilket måske er det jeg savner ved Luxmanen. Endvidere er de fra en tid, hvor der stadig var en sammenhæng mellem Kenwood og Accuphase, hvilket jo ikke er skidt, men er også bange for at jeg bare får det samme som med mine E202.
Et sæt Nakamichi PA5 Ell og CA5 Ell ser også interessante ud. Noget nyere, men stadig vintage, og de har vist ry for at være ret strømstærke, men have en varm klang (Som Luxmanen?). Spørgsmålet er om de stadig er lige så bløde i bassen som Luxmanen? Endvidere Støder man på Nelson Pass, når man googler denne forstærker, hvilket vel er en god ting.
Nogen der har erfaring med disse? Eller bare har hørt nogle interessante rygter

I øvrigt spiller jeg på mine Yamaha NS1000M, og dem er jeg ovenud tilfreds med, de spiller bare hvad de får, og dem forventer jeg ikke at skifte foreløbig