Fik denne efter sigende meget fine Sansui AU 9900 GRATIS! Den havde så visse ting som skulle fikses først. Bla. et knækket pre-amp print samt en volume potentiometer som var defekt. En rigtig rigtig god og betroet ven fik den fikset.
Den spiller fint(?!) tjah joeh jaeh måske? Den hverken støjer eller brummer, den er dog noget lysere i det end det som jeg er vant til. Havde dog en Pioneer SX 650 og 1250 og de var begge også meget lyse i det, dog var der noget mere bund i dem. SX 650 lød særlig godt i Phono indgangen. Det kan man næppe sige omkring Sansui, man kan simpelthen ikke høre den, der skal skrues op!
Jeg har indtil nu kørt med en Musical Fidelity A1-x som er blevet gennem(!) renoveret, men det er også en forstærker der er sat til at selv destruere efter en årrække, tænkte jeg, og da jeg så denne Sansui uelsket og forladt i et hjørnet i et kælderrum, at den blev tiltænkt fremtiden, som så er nu. Nu er A1-X opgivet til 20 watt, og de 20 W kommer fint til udtryk, men når Sansui er plugget til, virker det som om den holder på kræfterne(?!) Den er oplyst til 80 W og der skal nok først et søgehold ud for at finde dem, de kommer nemlig ikke alle frem, sådan føler jeg det, alt er jo relativt, men den SX 650 spiller fint op og en NAD 3140 spiller en anelse højere?!
Ja ja hvad sidder der på i enden af den hører jeg jer spørger? Scandyna A 30 X og Technics SL 1210 MK II, som primær lydkilde og i guder jeg har haft overvejelser om at købe en af disse her nymoderne Phono Pre-amps, da den er meget meget lav på Phono indgangen, men jeg har følt at det ville være som at pisse i bukserne, og sådan en Sansui' Phono indgang må da være bedre, eller hvad? men når jeg skifter på Sansui' fra et vilkår input, tuner f.eks, til Phono, skal jeg så lige over og justere volumen op så den passer det i lyd niveau og det er uanset og det er Phono 1 med Load settings eller Phono 2 uden load settings, så lang histore kort, to spørgsmål,
1: Jer der har ejet eller ejer en Sansui AU 9900, er den meget meget lys i sin lydsignatur?
2: Er det normalt der er et sådan spring i niveau når man skifter fra Phono til Tuner og omvendt f.eks.
Alle inputs er velkommen på forhånd tak