cdp skrev:Helt i orden HenningMin tvivl var værdier på C901/902 (læser som 50uf) og R907/908 (18 ohm) - måske helt i hegnet. Pæren betyder mindre - og beklager jeg hacker tråden.
De er uden tvivl på 50µF og 18Ohm.

MVH Henning
cdp skrev:Helt i orden HenningMin tvivl var værdier på C901/902 (læser som 50uf) og R907/908 (18 ohm) - måske helt i hegnet. Pæren betyder mindre - og beklager jeg hacker tråden.
spuncut skrev:Fejlfinding på VU-meter 01:
Forberedelse:
Du skal bruge et 9v-batteri med ledningsforbindelser. Har du ikke en autoriseret battericlip kan et par krokodilleledninger bruges. En variabel DC-forsyning kan også bruges.
Meld lige tilbage om hvad du har.
MVH Henning
spuncut skrev:Jeg blev lige opholdt af et par oksemørbradbøffer i går aftes, så der var tale om force majeure forstår I nok, men lad os komme videre.![]()
![]()
Fejlfinding på VU-meter 02:
Afbryd alle forbindelser til forstærkeren og tag 230V-stikket ud. TJEK
Højtaleromskifter, "Speakers" i stilling "A". TJEK
Områdeomskifter, "Meter Range" i stilling "100W", ud. TJEK
Tilslut 9V-batteri mellem til højtalerklemmernes udgange, Sektion "A",
"Minus", sort fra batteriet tilsluttes til en af de sorte skrueklemmer "L-" eller "R-".
"Plus", rød fra batteriet tilsluttes til rød skrueklemme mærket "R+".
VU-meteret for "Right", som jo egentligt er et effektmeter, skal vise ca. 100W.
Hvad observerer du her? Absolut intet![]()
"Plus", rød fra batteriet tilsluttes til rød skrueklemme mærket "L+".
VU-meteret for "Left" skal vise ca. 100W.
Hvad observerer du her? BINGO! 100 watt![]()
Skift evt. højtaleromskifter, "Speakers" mellem "A" og "Off" for at detektere et lille udslag. Prøvet - intet udslag
Et af dine metre rører sig, med al sandsynlighed ikke ud af flækken og det var jo så her at der skulle måles over metrene for at se om der kom spænding til dem. Desværre glemte jeg mit multimeter ude hos min kammi i går, men det får jeg lige fat i til i morgen så vi kan komme videre.
Til dem der måtte følge med, så kan jeg oplyse at fremgangsmetoden ikke kan anvendes generelt til alle forstærkere. På NA-890 er udgangsrelæet placeret således at det afbryder forbindelsen mellem udgangsforstærker og udgangsklemmer og efterlader forbindelsen mellem udgangsklemmer og effektmeter-sektion, hvilket tillader denne metode, men andre udgangsrelæer kan være inplementeret anderledes. Tjek derfor diagrammet inden du begynder at tilslutte batterier til udgangen af din forstærker og evt. brænder noget af.
MVH Henning
KenRas skrev:Hej Henning. Har du et diagram du kan uploade?
Det gør det nemmere at følge med og evt bidrage med kommentarer.
Mvh Kenneth
spuncut skrev:cdp skrev:Helt i orden HenningMin tvivl var værdier på C901/902 (læser som 50uf) og R907/908 (18 ohm) - måske helt i hegnet. Pæren betyder mindre - og beklager jeg hacker tråden.
De er uden tvivl på 50µF og 18Ohm.![]()
MVH Henning
spuncut skrev:cdp skrev:Helt i orden HenningMin tvivl var værdier på C901/902 (læser som 50uf) og R907/908 (18 ohm) - måske helt i hegnet. Pæren betyder mindre - og beklager jeg hacker tråden.
De er uden tvivl på 50µF og 18Ohm.![]()
MVH Henning
Stottrup skrev:Når nu målingerne ligner dine, er min frygt naturligvis, at meteret er defekt? Nå, ikke tage sorgerne på forskud,
Tilbage til Vintage transistor-udstyr
Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster