Berg skrev:Hej SAE og andre! Hermed mit første indlæg i dette forum :)
Jeg er også meget glad for SAE udstyr!
Samlingen består dog indtil videre kun af to enheder: P101 og A201.
Effektforstærkeren har været i familiens eje fra ny (købt af min far), og har kun været i brug et par år, så slidt op er den i alle fald ikke.
Den originalt tilhørende preamp forsvandt desværre på et tidspunkt (formentlig i forbindelse med en flytning), og jeg købte derfor en anden P101 fra USA for ca. 10 år siden. Den er ganske fin stand, men har dog noget tydelig baggrundssus/støj, som jeg skal have gjort noget ved før den rigtigt kan bruges. Havde tænkt mig at kontakte Analogbo i Glostrup ang. reparation, hvis ikke jeg selv kunne finde fejlen på en eller anden måde (Modtager gerne tips i denne forbindelse..).
På ønskelisten pt. er:
En A201 mere, så jeg kan prøve et brokoblet sæt.
A501 eller meget gerne A1001
- Det sværeste er bare at finde dem i 220v udgaver.
Planen er at kombinere SAE forstærkning med et sæt vintage Infinity højtalere, som jeg er meget begejstret for. Kigger iøjeblikket på Kappa 8A, men et sæt RSIIb ville jeg heller ikke sige nej til

Jeg kan love dig for at SAE er svær at finde i 240V versioner. Men mange af dem er lavet med at du kan skifte ledninger rundt i dem, for at omdanne fra 120V etc. til 240V, men det er ikke alle fra "00" og 01" serien der har det.
Det støj du oplever er en elektrolytkondensatorer der er problemet. Du skal tænke på de er over 30 år gamle. Og de skal have "recapping", altså udskiftning af elektrlytkondensatorer samt belastede modstande.
Jeg har lige opdateret mit første indlæg, med jeg har nu og har haft. Så hvis du kunne tænke dig at se herlighederne i virkeligheden som høre dem, skal du være velkommen til et besøg, før du beslutter dig.
Kan tilføje at SAE A1001 er TOTALT identisk med P500 (som jeg har) den eneste forskel, som er fordel ved P500, er at den kan brokobles, og kan tage imod XLR, så den køre fuld balanceret. Samt den har volume-kontrol, så faktisk kan man sige at A1001 er en nedgradering. Men designet er flottere. (man kan ikke få det hele, hehe)