Anlæg til teenageværelse vs. 2 ;)

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Anlæg til teenageværelse vs. 2 ;)

Indlægaf Captain Phoenix » tors 2. aug 2012 11:22

mickr skrev:Der er ikke noget der er for meget af, men jo selvfølgelig noget der er for lidt af: og det er informationer nederst i frekvensområdet.

Flot og prisværdig indsats for at give endnu en teenager en god start mht lydkvalitet.
Har været dén vej med to af mine teen's og man blive altså så glad når man kan se, at de værdsætter god lyd.
:cool1:
Det med bassen kan nok hentes ind ved at stille højttalerne tæt på bagvæggen (eller - mindre godt - en sidevæg). Med 9 kvm kommer det måske helt af sig selv.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf Boptilyoudrop » tors 2. aug 2012 13:52

Det er da et lækkert lille setup! Der er sikkert rigeligt med kræfter til 9 kvm. Ellers må han have noget voigt horn :cool1:
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf mickr » tors 2. aug 2012 14:31

Minihorn indgår bestemt i overvejelserne. Jeg har jo dine to 6" fuldtoner liggende.
Brugeravatar
mickr

Lokalitet: Århus

Indlægaf 0mega » tors 2. aug 2012 23:59

Der ser sku fint ud. pænt renset :-)
Mvh.
/F
Brugeravatar
0mega

Geografisk sted: Højbjerg (Aarhus)

Indlægaf mickr » fre 3. aug 2012 00:13

0mega skrev:Der ser sku fint ud. pænt renset :-)

Hehe tak brormand. Synd du ikke nåede at høre det. Det er ret sindssygt så fedt det lyder med de to sæt højttalere. Stuen er bare fuld af cremet fed vintagelyd :Thumpsup:
Brugeravatar
mickr

Indlægaf mickr » tirs 21. aug 2012 12:25

Og den store dag oprandt, med en fin lille hilsen fra Marantzland i inboxen, en onkel der monterede det hele, en anden onkel der havde været i kælderen og kom op igen med blandt andet U2, Eurythmics, og The police lige i hælene..

Min søn er en meget glad dreng i disse dage.

Vi landede med Marantz 1060 Marantz 2020 Marantz HD 400, Pioneer pl 512X og så den der CD67SE, som han bare synes er møggrim og allerede har skrevet til Freddy om, for at blive rådgivet med henblik på udskiftning senere til noget sølvfarvet...

Musikken spiller på det lille værelse og jagten ér gået ind på spændende vinyl i de lokale genbrugsbutikker. Han fangede f. eks "Dødens triumf" i perfekt stand, og det "lyder også ret godt" synes han. Fred være så med at der også kan høres "Foster the People" en gang i mellem.

Jeg skylder næsten et billede:
1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af mickr tirs 21. aug 2012 16:22, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
mickr

Indlægaf his067 » tirs 21. aug 2012 13:42

Der er håb forude: min Jazz-guitarspillende søn lytter også til Foster the People, men i smug mens jeg ikke er i huset!

mickr skrev:Og den store dag oprandt, med en fin lille hilsen fra Marantzland i inboxen, en onkel der monterede det hele, en anden onkel der havde været i kælderen og kom op igen med blandt andet U2, Eurythmics, og The police lige i hælene..

Min søn er en meget glad dreng i disse dage.

Vi landede med Marantz 1060 Marantz 2020 Marantz HD 400, Pioneer pl 512X og så den der CD67SE, som han bare synes er møggrim og allerede har skrevet til Freddy om, for at blive rådgivet med henblik på udskiftning senere til noget sølvfarvet...

Musikken spiller på det lille værelse og jagten ér gået ind på spændende vinyl i de lokale genbrugsbutikker. Han fangede f. eks "Dødens triumf" i perfekt stand, og det "lyder også ret godt" synes han. Fred være så med at der også kan høres "Foster the People" en gang i mellem.

Jeg skylder næsten et par billeder:
1.jpg

Waiting for the Sun:
2.jpg
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr