DUX 12000

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: DUX 12000

Indlægaf r-l-b » tirs 22. maj 2012 02:05

med mange af philips ambitiøse pladespillerprojekter skete det næsten altid at der var en masse gode idéer som blev parret med marketing fis samtidig med at det led under at økonomiafdelingen hos philips skulle have det sidste ord og forringede produktet med 50% for at få økonomi i det - og så virkede det som om philips holdt ekstra meget af kun lige at overholde hi-fi normen - hvilket 30 år efter gør at produkterne ikke længere overholder dem med mindre de får den store tur (jeg ved god philips lavede nogle meget ambitiøse ting i mindre runs - men det er jo ikke dem vi taler om her)
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf cdp » tirs 22. maj 2012 17:50

Da det er nogle år siden min fortrukne signalkilde var pladespiller, har jeg ikke fulgt så meget med på det område.
Dengang havde jeg en thorens td 166/2 ( mener jeg) - helt manuel - med påmonteret armløft, så den ikke fortsatte i udløbsrillen. En ok model til billige penge. Før den var det en lenco l 75 - fin model, som jeg fik rigtig pæn og velkørende.
Der er en pioneer pl 12 med shure pu i til 600kr på gulgratis.. er det noget der kan bruges??? og kan andre have interesse i modellen, hvis jeg en dag ønsker en bedre model... ;)
Så hut jeg visker er det en synkronmotor - en rem - og en tung tallerken - autostop - med andre ord enkel og stabil..
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 22. maj 2012 18:18

cdp skrev:Der er en pioneer pl 12 med shure pu i til 600kr på gulgratis.. er det noget der kan bruges??? og kan andre have interesse i modellen, hvis jeg en dag ønsker en bedre model... ;)
Så hut jeg visker er det en synkronmotor - en rem - og en tung tallerken - autostop - med andre ord enkel og stabil..

PL 12D'eren er bæltedrevet og helt manuel (nul autostop eller noget) og pladetallerkenen er ikke speciel tung.
Det er en bundsolid pladespiller og typisk 70'er japansk. Den er let at bringe op på oprindelig standard.
Den går du ikke fejl af, men kan måske få den lidt billigere end de 600,-. Good luck.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf csso » tirs 22. maj 2012 18:41

Captain Phoenix skrev:
cdp skrev:Der er en pioneer pl 12 med shure pu i til 600kr på gulgratis.. er det noget der kan bruges??? og kan andre have interesse i modellen, hvis jeg en dag ønsker en bedre model... ;)

PL 12D'eren er bæltedrevet og helt manuel (nul autostop eller noget) og pladetallerkenen er ikke speciel tung.
Det er en bundsolid pladespiller og typisk 70'er japansk. Den er let at bringe op på oprindelig standard.
Den går du ikke fejl af, men kan måske få den lidt billigere end de 600,-. Good luck.

På dba er der pt en annonce med 2 styk pl-12 til 400.- dog uden Pick up.....

Hvis budgettet er omkring de 500 ville jeg kigge på denne:
http://www.dba.dk/pladespiller-micro-se ... -82819632/
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Indlægaf cdp » tirs 22. maj 2012 22:43

tak for input... Jeg kigger lidt omkring i nærmeste fremtid - desværre har jeg pt. ikke tid til de store opgaver mht. istandsættelse, så det skal være en nogenlunde køreklar spiller.
Et lille tillægsspørgsmål - findes der løse lodde-dinstik - ellers skal jeg ha fat i en adapter (phono/din)
Vh. Carsten
Mvh. Carsten
cdp

Indlægaf mcs_5 » ons 23. maj 2012 00:29

cdp skrev:Et lille tillægsspørgsmål - findes der løse lodde-dinstik

Ja. Bare besøg nærmeste elektronikpusher/værksted.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf Captain Phoenix » ons 23. maj 2012 19:24

csso skrev:På dba er der pt en annonce med 2 styk pl-12 til 400.

Kørte i dag 50 km til Holbæk for at se på de to PL 12D'ere efter at sælgeren tydeligt havde svaret, at det kun var p.u.'erne der manglede - ikke husene - og at de derudover var helt i orden.
Der manglede både p.u.huse og plademåtter på begge - og var store afslag i træet/kabinettet.
Sikke en jubelidiot!!!
:Skor:
Havde i øvrigt sendt sin 14-årige søn ned i opgangen med pladespillerne for at ordne handlen - flot stil...

EDIT 23/5 kl 23:30: Ser dog at sælger efterfølgende har rettet annoncen
http://www.dba.dk/pladespiller-pioneer- ... 347ab8bb11
Senest rettet af Captain Phoenix ons 23. maj 2012 23:30, rettet i alt 1 gang.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf Elway » ons 23. maj 2012 19:57

Captain Phoenix skrev:
csso skrev:På dba er der pt en annonce med 2 styk pl-12 til 400.

Kørte i dag 50 km til Holbæk for at se på de to PL 12D'ere efter at sælgeren tydeligt havde svaret, at det kun var p.u.'erne der manglede - ikke husene - og at de derudover var helt i orden.
Der manglede både p.u.huse og plademåtter på begge - og var store afslag i træet/kabinettet.
Sikke en jubelidiot!!!
:Skor:
Havde i øvrigt sendt sin 14-årige søn ned i opgangen med pladespillerne for at ordne handlen - flot stil...

ja, det er svært at forstå hvordan nogen kan tro den vil gå. Men det skulle åbenbart lige prøves. Caveat emptor...
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
Elway

Lokalitet: Aalborg

Indlægaf cdp » tors 24. maj 2012 10:36

Jeg kender det godt :shock:
Når sælger skriver den er i fin stand, tager jeg det altid med forbehold, for jeg gider heller ikke købe ting der har været mishandlet og behæftet med mangler... så hellere finde noget lowcost fra loppemarkeder eller genbrug, og bruge energien på istandsættelse fra bunden. Mit beomaster/cd 7000 har jeg primært sammen med beovision 7000, fordi det passer sammen og er nemt at betjene - og prisen var under 2500 for det hele.
Rent lydmæsigt mener jeg der mange (bedre) alternativer ( undskyld claus ;) ) - men som jeg også hører fra andre herinde, ser pigerne vintage med andre briller på :RE:
Nå - nok om det - Jeg finder nok en velfungerende (nononse) pladespiller i løbet af sommeren :Thumpsup:
Mvh. Carsten
cdp

Indlægaf csso » tors 24. maj 2012 18:42

cdp skrev:Jeg kender det godt :shock:
Når sælger skriver den er i fin stand, tager jeg det altid med forbehold, for jeg gider heller ikke købe ting der har været mishandlet og behæftet med mangler... så hellere finde noget lowcost fra loppemarkeder eller genbrug, og bruge energien på istandsættelse fra bunden. Mit beomaster/cd 7000 har jeg primært sammen med beovision 7000, fordi det passer sammen og er nemt at betjene - og prisen var under 2500 for det hele.
Rent lydmæsigt mener jeg der mange (bedre) alternativer ( undskyld claus ;) ) - men som jeg også hører fra andre herinde, ser pigerne vintage med andre briller på :RE:
Nå - nok om det - Jeg finder nok en velfungerende (nononse) pladespiller i løbet af sommeren :Thumpsup:

Har du forhørt dig på Micro seiki´en?
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Indlægaf cdp » tors 24. maj 2012 20:08

Det har jeg ikke endnu - den pl 12 fra gulgratis lyder interessant, så jeg regner med et kig på den i løbet af week/pinsen. Skal arb. både lørdag og søndag - det tar den bedste fritid :D
Mvh. Carsten
cdp

Indlægaf cdp » lør 2. jun 2012 15:45

Jeg har et lille tillægsspørgsmål til expertisen herinde... signalstyrkemeteret kan stå og vippe en smule på fm.
Det forekommer både ved fuldt og ved svagt antennesignal. er det komponentsvigt - kold lodning eller ???
Der er ingen mislyde, men min antenne er ikke det bedste... På forhånd tak og god week..
Mvh. Carsten
cdp

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr