deuce232 skrev:Jeg har smurt min pladespiller med WD40, men dog ikke nedsænket den i det, men tjae jeg har også en hat. :-)
WD40 er ikke et godt smørremiddel. Ville bruge symaskineolie!
deuce232 skrev:Jeg har smurt min pladespiller med WD40, men dog ikke nedsænket den i det, men tjae jeg har også en hat. :-)
cdp skrev:Jeg har ved flere lejligheder forsøgt at indoktrinere min niece til noget lignende, men hver gang tager hun sin B&o ( burgerbolle ) frem af tasken, og bedyrer den lyder meget bedre..- ak ja, kan kun konkludere nogle mennesler er uden for pædagogisk/vintage rækkevidde.
- nedsænk den i wd40 i 24 timer ved stuetemperatur - det er lægmandskuren -
Hvem har erfaring med dette..
Bruger Isapropylalkohol og smører bagefter med en syrefri olie, silikoneolie eller fedt afhængig af hvad der skal renses og eller smøres
Tophøj skrev:Jeg ved godt WD 40 er udskældt i hifi kredse, men jeg har gentagne gange haft held med at rense omskiftere, hvor div kontaktspray ikke virket. Især rec omskiftere på gamle båndoptagere. Og virkningen holder flere år efter. Man skal aldrig være for fin til at prøve noget forskelligt :-)
Mvh Per
Elektronik skrev:PQR.. Du er da vel en god "farmand" og kaster alt mellem hænderne og valfarter til djævle-øen.![]()
Fredmarantz skrev:Og det var så ikke det resultat, som jeg havde regnet med - mine hovedsikringer på de 2 pgl. apparater sidder begge som vist på billedet her og er derfor ikke til hjælp for dig. - dog, hvis jeg åbner låget på den, kan 3 sikringer ( med plads til en fjerde) ses på sikringsarrangementet i højre side af forstærkerne set forfra - foran trafoen. Kan det mon være stedet, hvor også hovedsikringen er monteret?
Fredmarantz skrev:jeg får tanker om, at det, som din datters Marantz fejler - kan vel også være andre ting?
Jeg tænker på, at det kunne jo også "bare" være tænd/sluk-lampen, der er brændt af (er apparatet mon omstillet til 240V)?
En defekt afbryderknap?
Ja- og så en sikring, men der er jo årsager til at en sikring springer?
Hovedsikringen skal være en 2AT (træg / träge - slow blo...) af type 0,5 x 20mm.
Tilbage til Vintage transistor-udstyr
Brugere der læser dette forum: PaleRider og 11 gæster