Et lille udvalg af receiverne m.m.
www.youtube.com/watch?v=B1HZE5GaIJg&fea ... r_embedded
Vh
Freddy
Fredmarantz skrev:Nå - men jeg kan da sige, at 4230 er en flot ting - bygget helt ok - er på 30W/kanal (8ohm - 20-20K) Har en masse features - er til at reparere, hvis behovet skulle opstå. Servicemanualer forefindes. Det er den "næstmindste" model i en række recievere fra Marantz 4220 - 4230 - 4240 - 4270 - 4300 - 4400. Desuden dolby FM osv - altsammen noget vi ikke rigtigt bruger. Men en god fornuftig receiver, rigtig flot - solid - god lyd (subjektivt - jojo) - klassisk Marantz.
Passer man godt på dem og servicerer dem ordentligt kan de holde næsten evigt - dog med undtagelse af lamperne i skalen.
Ellers kan du jo Google selv - og her kommer der voldsomt mange resultater frem -
Om den er bedre end end ITT 8033 tror jeg ingen objektivt kan svare på. Dette må blive en vurdering, som du selv skal foretage. Jeg ville dog ikke være i tvivl om, at jeg ville foretrække Marantz'en- men jeg er jo også glad for Marantz classics som udgangspunkt - og er derfor nok ikke den rigtige til at udtale mig om dette.![]()
NB: Cd-4/Kvadrofoni - halløjet er kun aktuelt, hvis du også har CD-4-kodede plader - en pick-up, som kan aftaste CD-4 plader - og fire højttalere koblet til. - øhhhhh.. .
Lidt U-tube:
http://www.youtube.com/watch?v=sYWGALkZ ... re=related
Vh
Freddy
zaragon skrev:Hej Freddy - glem nu ikke at fortælle, at Marantz'erne IKKE har en indbygget demodulator for CD-4 quadrofoni. Den skal købes separat... Hvis det skal være Marantz' egen model, hedder den CD-400 eller CD-400B. Ejer selv en 4400 med separat CD-400B, kablet fjernbetjening osv. - den er dog på foreløbig "pension", da jeg nu bruger min Marantz SR-9200, som er mere tidssvarende ifb. med tv-surround... ak ja...
Fredmarantz skrev:Den kan noget Quadrofoni - noget af det kræver en tilkøbt adapter - men den kan sørme også knalde en god stereo af sig.
Vh
Freddy
MDA skrev:zaragon skrev:Hej Freddy - glem nu ikke at fortælle, at Marantz'erne IKKE har en indbygget demodulator for CD-4 quadrofoni. Den skal købes separat... Hvis det skal være Marantz' egen model, hedder den CD-400 eller CD-400B. Ejer selv en 4400 med separat CD-400B, kablet fjernbetjening osv. - den er dog på foreløbig "pension", da jeg nu bruger min Marantz SR-9200, som er mere tidssvarende ifb. med tv-surround... ak ja...
Det har Freddymanden allerede gjort
Fredmarantz skrev:Den kan noget Quadrofoni - noget af det kræver en tilkøbt adapter - men den kan sørme også knalde en god stereo af sig.
Vh
Freddy
Fredmarantz skrev:Et lille udvalg af receiverne m.m.
http://www.youtube.com/watch?v=B1HZE5Ga ... r_embedded
Vh
Freddy
Tilbage til Vintage transistor-udstyr
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 11 gæster