pioneer M-90 og C-90 projekt

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: pioneer M-90 og C-90 projekt

Indlægaf Nillerviborg » tors 27. feb 2014 22:36

Mon ikke vi bliver opdateret når der sker noget ???
Alternativt skal jeg gerne overtage projektet og give et gratis overslag ( som sædvanlig ) inden vi laver noget...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem

Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Indlægaf kenneth » søn 2. mar 2014 21:29

smed den af den dag jeg skrev det, men de lovede mig ...smiler....at der ikke ville være lige forløbet de ville nå det....hele værkstedet var også fyldt og mit problembarn havde en del fejl er jeg sikker på, nogle havde jeg fundet andre havde jeg ikke

skal naturligvis holde jer opdateret så snart jeg hører noget ;0)
kenneth

Lokalitet: jyderup

Indlægaf kenneth » tors 22. maj 2014 16:05

Nå første sted ville IKKE kaste håndklædet i ringen, så forrige mandag gjorde jeg det for dem ved at afhente den

jeg afleverede den hos JEc service i Slagelse som ringede i dag med en noget skuffende oplysning.....den har nappet alle transistorerne i højre side (udgangen)......det syntes jeg nu ikke var så slemt....heller ikke selv om jeg har en ide om hvad de koster

Hvad værre var at han ikke kan få de originale længere men at hans leverandør henviser til nogle alternative transistorer som han siger efter hans mening har for stor "margen" altså ikke er præcise nok og "parret" som han mener de originale er...så han mener at det ikke er sikkert forstærkeren spiller efter en udgift på 1500.- kr

jeg søger ikke en debat om emnet, men mere om der er noget som har liggende de vil sælge eller kender et sted som "mekanikeren" måske ikke kender hvor jeg kan få fat på de originale transistorer.

Det drejer sig om
4 x 2SA1516.....de er for ham ikke at finde
og
4 x 2SC3907.....Den kan han finde men om jeg kunne få dem med af høj kvalitet ville han foretrække dette

ser spændt frem til at høre fra folk.....eller skal jeg oprette en tråd i købes måske ???
kenneth

Indlægaf LarsW » tors 22. maj 2014 16:37

Begge typer fåes hos PC- Elektronik.

http://www.pc-elektronik.dk/shop/

2SA1516 finder du på side 14, under transistorer 2SA-XXXX til en pris på 12.04 Kr.
og 2SC3907 finder du på side 28 under transistorer 2SC-XXXX til en pris på 8.58 Kr.

De originale skal være fra Toshiba, men det kan du evt. ringe/skrive til PC-elektronik om.

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW

Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Indlægaf kenneth » tors 22. maj 2014 18:01

Kæmpe mange TAK lars

jeg har kontaktet dem (på mail) da der jo er lukket nu......glæder mig til at komme videre, savner min lyd nu på 4 måned ;0)
kenneth

Indlægaf LarsW » tors 22. maj 2014 18:10

Det var så lidt Kenneth og held og lykke med dit fine Pioneer sæt :thumbsup:
Håber at PC- elektronik kan hjælpe dig.

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW

Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Indlægaf jan_stevns » tors 22. maj 2014 20:38

LarsW skrev:Begge typer fåes hos PC- Elektronik.

Spooky - jeg kan dælme ikke se dem på deres side ?
jan_stevns

Indlægaf Nillerviborg » tors 22. maj 2014 20:52

Aaaerh... - Nu må i Hold'
- Jeg har fixet 2 M-90'ere den sidste måned, den ene af dem endda med 2 brændte udgange - dem er der altså ikke meget udfordring i. Og erstatningstransistorer ( De kraftigste i serien ) fra Toshiba er vel lagervare på de fleste anstændige radioværksteder.
Da tråden her startede huskede jeg forkert - M-90'eren er _ikke_ den med skift mellem kl.a. og kl.a/b, som jeg troede og huske.

Nå, bare i gang, det er nu altså ikke det store problem...

/ Lars

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem

Indlægaf kenneth » tors 22. maj 2014 21:41

Ja Lars....det kan jeg godt se, men manden som har min forstærker til rep. sagde således og jeg spurgte så om jeg ikke selv kunne finde dem, da jeg var af den overbevisning at det ikke kunne være så svært.......som alle her jo også bekræfter..... og det sagde han heldigvis ja til, derfor spørger jeg her, så køber jeg dem og han kan hygge sig med monteringen

jeg må være bund ærlig og sige ar ruten jeg skal tage er mig lige meget, bare den snart står hjemme hos mig og spiller ;0)
kenneth

Indlægaf kenneth » man 26. maj 2014 23:47

Nå han kunne ikke tilbyde mig Toshiba men et produkt som hed ISC.....

er der nogen herfra som kan sælge mig de "rigtige" fra Toshiba måske dig Lars.
kenneth

Indlægaf Nillerviborg » tirs 27. maj 2014 21:33

Tjekker lige for erstatningerne i morgen.

En god del af de metalhus transistorer ( TO-3 ) vi får i dag står der oss' ISC på - og det har der nu ikk' været nogen problemer med. Jeg vil dog sige, at laver jeg nogen af de fine ting ( og der hvor folk vil betaaale ), så ryger der Match Grade'd A Sorted i indkøbt som Mark Levinson reservedele - Bevares, de koster lidt mere, men man er sikker på kvalitet og ensartethed...!!

/ Lars

Nillerviborg
Branchemedlem

Indlægaf kenneth » tors 29. maj 2014 08:23

er der nogle gode nyheder Lars :p
kenneth

Indlægaf Nillerviborg » tirs 3. jun 2014 08:37

C3281-A1302.JPG

2SC3281 / 2SC1302 i org. Toshiba. En væsentlig kraftigere type, huset er ikke det samme - Men de er lagervare.
I Toshiba er de dog ved og koste lidt penge, da de er NOS. - 93-, / stk. .
De lagerførte transistorer er i øvrigt A Matchede og indkøbt som Mark Levinson reservedele - Så er man sikker på de er ens nok. ...
Her vil man heeelt sikkert skifte i både højre og venstre kanal.

C3519-A1386.JPG

2SC3519 / 2SA1386 ( Sanken Org ) bruger vi typisk som erstatning når det er det "lille" plastik effekt-hus. Man vil dog typisk skifte i både højre og venstre kanal, for at det skal være ens. ( Det var desvæærre det tætteste vi kunne komme i lagervarer. Dem skal du gi' 80,- / stk. for.

Det er lidt andre priser end ISC'erne - og igen, stort set alt vi får i dag af "ældre" typer står der ISC på, og jeg har endnu til gode og opleve fejl på dem. ...

- Alternativt kunne man gå All In, bore nye huller og montere de _Rigtige_ Sanken Ring-emittor' som burde være det eneste der blev brugt overhovedet - De er faktisk i øjeblikket billigere, de koster ca. 55,- / stykket, og leveres osse i Match Grade. De håndterer væsentlig mere effekt, så man kan nøjes med halvt så mange, og jo færre transistorer i udgangen, jo færre parallelle snyltekapaciteter = færre uheldige forvrængningsprodukter.

- Nå, lad høre om noget af dette kunne friste, så ser vi på det. ...

/ Lars
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Nillerviborg
Branchemedlem

Indlægaf kenneth » fre 16. jan 2015 21:55

Mens jeg venter på at få lavet min M90 så tænker jeg at prøve en Onkyo M-508.....lyder det fornuftigt eller skyder jeg mig selv i foden....ps det er mit Analog/film setup, bruger andet til at lytte CD, så det kan tages med i betragtningen.

Jeg spørger fordi jeg ikke ringtig kan blive klog på den Onkyo, har forsøgt at læse mig klogere, men uden meget held ;0)

på forhånd tak
kenneth

Indlægaf møffe » ons 21. jan 2015 19:40

Service-tip: Den lim der er anvendt ved fladkabelmontering KAN gå hen og blive svagt elektrisk ledende, med alverdens åndsvage fejlsymptomer til følge. For år tilbage faldt en tidligere kollega, og jeg, over en servicebulletin omhandlende netop dette problem på M90, som havde den/de fejl du omtaler. (før den røg i luften, nu kan alt være galt).

møffe
møffe

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintage transistor-udstyr