Jeg tror, at du er godt stillet med sådan et par stykker. Der skal købes en rød og en sort.
https://www.elextra.dk/main.aspx?page=a ... tno=H21251Vedr. Balancepotentiometret - så ta'r vi fat i den, når du har målt og justeret bias og DC-balance.
Jeg ser næsten kun den løsning, at den skal adskilles og gennemrenses mekanisk og samles igen. Uden at vi kan være helt sikre på, at det ER der fejlen ligger. Måske en transistor i pre-delen er defekt.....det kan man så også måle sig frem til. Den rensning og adskillelse/samling, vil jeg godt foretage for dig - men det kræver, at du lodder den ud og sender den til mig. Før dette sker, skal alle tilledninger optegnes og noteres. Kan du lodde eller har adgang til én ,som kan? Hvis du lodder potentiometret ud, så kan vi måle på det (Ohm).
Dette er langtfra en optimal måde at fejlfinde den på - det ville være fedt med en signalgenerator og et skop, så man kunne se, hvor/hvornår signalet blev skævt - det er sådan lidt at vi skyder lidt i blinde. Dog prøver vi de mest oplagte fejlmuligheder først - der er bare mange andre muligheder også.
Nå - prober med gribefunktion...
Vh
Freddy