Så er der en lille update herfra - lige indtil det ikke var så sjovt længere!
alle komponenter blev skiftet med typer foreslået af MarktheFixer fra Audiokarma(han er lidt en SA-9100 Guru!)
Begge udgangstransistorer fik nyt kølepasta og glimmerskiver, men der var én lille detalje jeg havde overset.
Da jeg skilte TO-3 transistorerne fra deres køleplader knækkede et lille plastiskrør der skal holde skruen man montere transistoren med. Det havde jeg overset da forstærkeren blev samlet og sat til en hurtigt bygget "dim bulb tester"
En dim bulb tester er smart, da man undgår ravage, det er egentligt bare en pære i serie med forstærkeren.
Problemet var at jeg sku i min hast (af alle steder at skynde sig og lave fejl!) havde parralleltkoblet forstærker og pære viste sig at være en rigtig stor fejl.
Skruen der holdte en af de 4 udgangstransistorer må have kortsluttet, hvad der skete var følgende;
Jeg tændte, lyset i forstærkeren tændte, og blev kraftigere, indicatorlamperne sprang og jeg slukkede for den!
jeg har derefter fjernet skruen, erstattet pærene og fået lavet Testeren rigtigt, nu tænder den og står og klikker ind og ud af protection.
Da jeg så, som det sidste lige ville måle DC-offset, målte den ikke mindre end 20V(!!!!!!

)
så den er nu slukket, Jeg har råbt om hjælp til Mark og hele forstærkeren bliver nu en meget lang historie...
PIS OGSÅ!
men her er lidt billeder af min fantastiske (hvis jeg selv skal sige det) istandsættelse. (der er ingen billeder efter problemerne, da jeg af gode grunde har brugt min energi på andet end at tage billeder)

med trætte småsure-på-sig-selv hilsner
Søren Iversen