Tungsram RT-6000

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Tungsram RT-6000

Indlægaf Tonni » tirs 1. nov 2016 12:55

KlausM skrev:
alfatron skrev: men den positive ting var da at man anvendte to stk trioder og havde fra fabrikken sørget for at det var den modsatte triode sektion der blev brugt, så når de var slidt op, byttede men dem bare om, så lidt smart er det da, ... forudsat at rørsoklen ikke var smuldret væk pga varme

Jeg synes at du får det til at lyde, som det er en rør-bestykket receiver??

Billede

Ligner det ikke udgangstransistorer, der sidder i den bag gitteret? Er det så i forforstærkerdelen, der er rør?

Mvh Klaus

Det er LV-103u fra Luxman han skriver om. Jeg har i øvrigt også haft en. - I kort tid...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf alfatron » tirs 1. nov 2016 15:21

Det var blot fordi tråden drejede en anelse
alfatron

Indlægaf krog » tirs 1. nov 2016 23:22

Det er korrekt at det er en transistor forstærker. Har i dag koblet Pioneer hpm-110 på den. Skal love for der er smæk for skillingen i denne kombination. Nu er mit lytterum i virkeligheden alt for lille til dem men det skulle da prøves. Jeg synes der er godt fat i den 12" bas og jeg kan drive lydniveauet meget højt før den mister overskud og renhed. men det var alligevel som om der aldrig rigtigt blev åbnet op for mellemtone og diskant området. Det lød nu rimeligt specielt til bastung elektronisk musik Ala Trentemøller. Men alligevel lidt synd at lyden er lidt lukket i toppen
krog

Lokalitet: Svendborg

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr