Sorenki skrev:Så hvis du kan Freddy - lave en måling af output af din hovedtelefon-forstærker ved fuld skrue og med 700mV input, så kan vi se om det er i samme omegn

Beklager, Søren - men jeg har ikke viden, tid og mulighed for lige at foretage en sådan måling, men fornemt, hvad du hidtil har stillet frem af resultater.
Jeg tænker, at der ikke er noget galt i filtreringen/klangbalancen i din hovedtelefonforstærker, da du kan få et fuldfedt signal igenm ved at placere dit stik på en bestemt måde. Jeg tænker også, at det er psitivt, at du faktisk KAN få et "lige" signal ud af Marantz'en. Det skulle da være sært, hvis begge sider led lige præcis af samme mængde degradering.
Nå - men når jeg spiller på min opstilling (Marantz 33 samt de omtalte Grado Hovedtelefoner) - så ved jeg ikke, men jeg synes, at lydstyrken ved ca. kl. 12 på pot'en er behagelig - afslappet. Skruer jeg yderligere om, ja, så bliver det selvfølgelig højere og når jeg giver full throttle (fra kl. ca. ½4 og frem til stop, så bliver lyden ubehagelig - anmasende og lyder fuldstændig som nå man giver fuld havre på en transistorforstærker - det lyder ikke så godt (forvrængning) - det er vel meget normalt? Fuld lydstyrke er ikke VILDT højt, men nok til, at jeg (ældre mand - husk det) - ikke længere synes, at det er fedt - også styrkemæssigt..
Nu ved jeg ikke, hvilke lydstyrker, du havde forestillet dig den Marantz skulle kunne demonstrere, men jeg ville ikke synes at noget var mistænkeligt i min. Nu kan jeg jo læse i tråden, at et Grado RS-1 ("moderne"?) er 32ohms og måske ikke elektrisk fuldt egnede til den hovedtelefonforstærkerdel - men det lyder altså fint - rigtig fint.
Hvis problemerne ikke længere er af frekvensgangskarakter (dog stiktilpasning) - ej heller balance - men "kun" lydstyrke - så vil jeg synes, at omdrejningspunkterne må være dine egne forventninger til lydstyrken samt elektrisk tilpasning af hovedtelefoner ift. udgangen på Marantz'en.
Vh
Freddy