Jeg har selv sådan en Philips rør-bærbar med FM, dog med kabinet betrukket med grøn vinyl istedet for smuk finér:

Den vejer "kun" lidt under 3 kg uden batterier. Der sidder forresten en NiCd celle indbygget i den til glødeforsyningen. Det er den man kan lade op ved at trykke ladeknappen ind når den tilsluttes lysnettet.
Derudover har jeg en noget større RCA 8BX6 "transportabel" radio fra 1948, som vejer knap 5 kg incl. batterier. Den har et ret stort, helt lukket stålchassis, som vejer godt til. Den har desuden afstemt hf trin, indbygget rammeantenne (ses indvendigt i venstre side), og kan også tilsluttes lysnettet (117V ac/dc). Man tænder og slukker for radioen ved at vippe coveret over skala'en op/ned. Jeg er ret vild med designet på den. Det er iøvrigt ca. 5 år siden jeg satte batterier i den. Batterierne er fra Aldi og der er 60 stk. sammenloddede AA batterier til de 90V anodespænding, og 6 stk. C batterier til glødespænding (rørenes glød er seriekoblet). Jeg bruger radio'en jævnligt når den nu alligevel står i stuen, og der er stadig blus på selvom den efterhånden nok har kørt mange timer på batterierne. Jeg har dog ikke målt forbruget. Lyden er iøvrigt ganske glimrende, men den er jo også "Golden Throat" certificeret
Her er bæstet:

Mvh.
Jan