Fedt den er fuld variabel, så er det vel bare en sådan jeg må skaffe mig.
Det er selvfølgelig sværere at gøre end som så

Fredmarantz skrev:Strømbegrænseren er trinløst variabel (med meterudlæsning) på fx en SN15 og vist også de andre strømforsyninger fra Bang & Olufsen - men ...."kortslutter strømforsyningen" ...for en ikke tech-udlært rookie som jeg, giver det ikke helt mening. Hvad vil det sige?
Sådan en SN15, er det en DC eller AC-voltage, den påtrykker objektet? Jeg går ud fra, at der er behov for en DC-voltage til at genoplive lytter? oder
Sorenki skrev:Fedt den er fuld variabel, så er det vel bare en sådan jeg må skaffe mig.
mcs_5 skrev:Man tager en ledning med banan i begge ender. Det ene stik indsætter du i plus bøsningen, og det andet indsætter du i minus.
mcs_5 skrev:Sorenki skrev:Fedt den er fuld variabel, så er det vel bare en sådan jeg må skaffe mig.
Der er mange andre muligheder - og til skrotpris, hvis du bare er heldig. Ellers start med en variabel modstand!
Mikkel
Fredmarantz skrev:mcs_5 skrev:Man tager en ledning med banan i begge ender. Det ene stik indsætter du i plus bøsningen, og det andet indsætter du i minus.
Jo- Mikkel, men (undskyld mig min lægmands tilgang her) så er de to bøsninger jo "optaget" af kablet med bananbøsningerne og så kan den vel ikke sættes til en lyt?
hmmm....
Vh
Freddy
Fredmarantz skrev:Jo- Mikkel, men (undskyld mig min lægmands tilgang her) så er de to bøsninger jo "optaget" af kablet med bananbøsningerne og så kan den vel ikke sættes til en lyt?
Tilbage til Vintage transistor-udstyr
Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster