his067 skrev:Yes, Please!
Sorenki skrev:Hej igen - jeg har nu lånt Freddy's SN-15 og testet på en helt ny Nichigon 50v/10000uF kondensator.
bare så jeg er med i processen ang. måling af lækstrømmen:
jeg sætter mit multimeter i serie med lytten og måler DC Ampere, når den lader op (hvilket tager tid siden vi begrænser strømmen til de 10mA) så vil den læse omkring de 10mA som vi har begrænset strømforbruget med - men den skal falde på et tidspunkt, så mit multimeter læser 0mA - korrekt?
Er det jeres holdning, at en visuel pæn kondensator, der båder måler fint ift kapacitet og lækstrøm er en velfungerende/sund kondensator?
mcs_5 skrev:Er det jeres holdning, at en visuel pæn kondensator, der båder måler fint ift kapacitet og lækstrøm er en velfungerende/sund kondensator?
Ja. Dermed ikke sagt, at en ny/moderne lyt ikke kunne være bedre...
Mikkel
Sorenki skrev:Hvis man så er interesseret I at den ikke skal være elektrisk bedre eller værre end det originale design (med mindre det originale leder til havari - fx at udgangstransistorer køres for hårdt o. lign.) - så ville man være i mål, korrekt forstået?
Sorenki skrev:eg tænker at skifte tantalerne med lytter - det er der problemer med, vel?
Sorenki skrev:jeg troede at tantaler var forbudt?
jeg har ikke grund til at tro andet, end at de tantaler jeg har er sunde - min eneste agenda med at skifte dem, er baseret på udsagn om at de ikke er driftsikre og direkte farlige i tilfælde af at de dør (læs: kortslutter).
kan I hjælpe ud fra et par billeder?
Tilbage til Vintage transistor-udstyr
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 7 gæster