Hej Pokemon
Tjah - den er helt skilt ad nu, siden jeg var nødt til at få trafoen ud.
Det tager nok lige et par dage, før jeg har den samlet igen.
x-tian skrev:...
JGreen skrev:Hej
Det er bare en USA trafo der er liklet til 60hz og 220V (de glemmer at det er kun dem der kører med 60hz og alle vi ander 50hz) med lidt for lidt kobber så går den i mætning og bruger en hel del strøm. ...
Pokemon skrev:@x-tian skrev:...
@x-tian vorfor ikk bar skriv at du har fået svar fra Notrel og det bekræfte det som @JGreen alerede har gjort opmærgsom på?JGreen skrev:Hej
Det er bare en USA trafo der er liklet til 60hz og 220V (de glemmer at det er kun dem der kører med 60hz og alle vi ander 50hz) med lidt for lidt kobber så går den i mætning og bruger en hel del strøm. ...
Sorenki skrev:Hej folkens
Jeg har nu fået samlet min forstærker igen og den startede fint op som den skulle.
Jeg snakkede med X-ray i går, og som vi snakkede om, kunne det meget vel være at bias hvad så lav på udgangstransistorene, at der ikke gik strøm i transistorene, og at det nok var derfor der ikke kunne måles over R15.
(
Sorenki skrev:Hej Pokemon
Du er med på at der var lyd igennem begge kanaler og at det bare var et spørgsmål om Bias-justering?
Jeg kan ikke tjekke for +15v nu hvor r40 er brændt over - kan ikke sætte strøm til kanalen.
Sorenki skrev:update efter fejlsøgningen:
R40 brændte over, og Q20, Q22 og Q23 er afgået ved døden - ligeledes har R30 set noget varme, så selvom den måler fint bliver den udskiftet.
Er det noget jeg skal undersøge inden jeg smider nye komponenter I, skruer bias i bund og starter den forsigtigt op igen?
Eventuelle dioder er måske gået også?
Pokemon skrev:tjek spæningerne fra strømforsyingen
uden forstærkedelen er koblede på
fjern q10/q6
fejrn r30
kobl forstærken på
tjek cr7/cr8 for omtrent 1,4v
tjek r22 for omternt 0,7V
så kan q10/q6 komme i
tjek dc på udganen før relæet
Sorenki skrev:Pokemon skrev:tjek spæningerne fra strømforsyingen
uden forstærkedelen er koblede på
fjern q10/q6
fejrn r30
kobl forstærken på
tjek cr7/cr8 for omtrent 1,4v
tjek r22 for omternt 0,7V
så kan q10/q6 komme i
tjek dc på udganen før relæet
Hej Pokemon
Tak for dit brugbare svar
Jeg starter ved strømforsyningen, her ser jeg mærkeligt nok ikke de -97VDC jeg har set tidligere.
Strømforsyning
Sort-rød 97VDC
sort-grøn -62,6VDC
Tilbage til Vintage transistor-udstyr
Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster