Hej igen!
Jo -så kunne jeg komme til computeren - har været ude at lave lyd (Jazz) og har nået at få checket en nyere NAD 2600/1300 igennem - og er nu faldet til nogenlunde til ro
Tak til Max - Mikkel - Marantzman og Dfms for de pæne ord omkring min igangværende rengøring af min egen 2252, som mildest talt lignede noget, der har stået i et hønsehus i årtier - det glæder altid med lidt opbakning.
Selvom dette egentligt er Michaels tråd, så holder jeg den lige flydende indtil han ´dukker op igen - emnet er jo ikke HELT off-topic (Marantz 2252 TLC).
Til Captajnen og X-ray - tak for links. Det ligger nok sådan, at jeg selv, HVIS der obverhovedet er en mulighed, vil prøve, at fange de omtalte 200mA- idet det jo var "konstruktionen" fra Marantz side. Jeg er ikke i tvivl om, at 150mA vil køre fint og selvfølgelig er de endnu mere "varme-sikre" end 200mA - men 200mA må være det originale og 200mA på en 240V-unit må være det korrekte - igen, da muligheden trods alt foreligger. Hvis vi var ude i, at 200mA ikke længere kunne fås, vil jeg overveje disse.
Til KlausM: Selvfølgelig....!!! DGwojo - hvorfor hulen kunne jeg overse ham - jeg har også handlet med ham flere gange og været tilfreds - hvorfor kom han slet ikke på lysstavlen hos mig fra begyndelsen? - alderen trykker....

Jeg spørger ham lige....
Til MDA: Jeg har ikke brugt andet end "det blå" til overfladerne - jeg har højst pudset lidt for at få overfladen til at fremstå nogenlunde ens over hele arealet. - altså ingen pudse/polere-midler eller andet, som kunne "gejle".
I det hele taget har jeg indtil videre kun brugt:
Vatpinde ad libitum (Max har ret - der er indtil nu gået en pakke med 300 stk - så der er blevet gået til den).
"Det blå" ca. 1/2 flaske - og jeg har været rundhåndet.
pensel
Støvsuger
Bomuldsklud.
Rensebenzin til nogle enkelte steder på det genstridige printboard, - hvor man havde dynget især de integrerede kredse til i overmåde løsagtigt omfang med voks eller lim - det bredte sig ud over alt muligt og var svært at få "inddæmmet" til kun at holde på de ting, som jeg tror, de SKULLE holde på.
Glaspen til at skrabe deciderede rustkager/pletter på chassisdækket af - herefter er der ren ikke-ovefladebehandlet metal lige under, som så kan ruste. Disse mindre områder har jeg så lagt et lille lag af klar olie ud på - tørret forsigtigt af og håber, at dette vil nok til at standse ulykken.
Olie - til at smøre og "lukke" skruer, som var i gang med at ruste - Det betyder jo så, at alle skruer lige skal ud (en ad gangen

) og smøres ind i olie og monteres igen .
Jeg går nu i krig med udgangsprint og køleprofilet incl. relæ - samt intenderer at "ompakke" Udgangstransistorer (og tester dem ved samme lejlighed - og det er her, jeg bliver nervøs - tænk, hvis de er futtet af

) med min lille Transistorertester (go/ no-go) - nye glimmerskiver samt frisk kølepasta.
Hvad angår muligt indkøb en masse af de omtalte 200mA-pærer, så ved jeg slet ikke, hvordan vi kan gøre. Det kan vældig hurtigt blive noget bøvl - for alle, men det kan vel også blive en fordel for alle interesserede - det kan jeg ikke gennemskue. Jeg spørger ham lige, hvilke muligheder der kan ligge i det - DGwojo først - skal nok lade høre fra mig.
Først og fremmest tænker jeg, at personer, som er ramt af Marantz-betændelse vil være interesserede, men der kan jo godt sidde en eller to, som har en Marantz-receiver, som gerne lige vil have lidt også - vi må have et eventuelt køb sat i system først.
UPDATE: Har netop testet udgangstransistorerne og de er fiseme intakte - testeren godkender dem
Så er det bare fremad med knofedt igen.......(indtil der opstår et eller andet - mon ikke der gør det....)
Venligst
Freddy