Jeg har masser af respekt for de forskellige bedømmelser af L150 - og jeg kan bidrage med en lidt anden vinkel:
Jeg har en god bekendt, som jeg har besøgt utallige gange i 90'erne og også efterfølgende. Han havde og har stadig sådan et par L150 ( dog en "A"-model med titaniumdiskant). Vi var sådan lidt Hifinørder sammen dengang og eksperimenterede en del.
Han har brugt flere forskellgie forstærkere op gennem tiden og alle har vist sig meget magtfulde og der har bestemt ikke m,anglet noget: En Harman 665ViX ( tror jeg den hedder) - En Accuphase E-202 - Accuphase E-203 - Harman Citation 16A - Accuphase P400 - alle disse forstærkere har været "mere end rigelige" til disse L150A. Det er helt sikkert også en smagssag, hvad der forventes i lyden.
Tophøj KAN have lidt ret i ,at disse højttalere driver en smule væk fra den klassiske JBL-lyd hvad angår "smækket i bunden" - disse går derimod meget dybt og kan holde den dybe tone - fx orgel.
De er nemme at drive - følsomme nok til langt det meste. Er man til ikke så højt spillet musik, kan man sagtens komme meget langt med en gennemsnitlig størrelse forstærker. Skal der virkelig tryk på, er det altid godt at have kraftige forstærkere med masser af saft, men det gælder vel alle højttalere.
Havde jeg et par L150 ville jeg nemt kunne synes, at en Marantz 1060 eller deromkring kunne være tilstrækkelig, men jeg er jo også lidt afdanket efterhånden

.
Vh
Freddy