Jeg har en ældre Kenwood M1-effektforstærker, som spiller rigtig fint, næsten ikke bliver varm og er meget tys, stort set ingen brum fra størmforsyningen.
Jeg tog forleden dag et kig indenfor i den. Der er en del støv, og det har nærmest lagt som en fed hinde, ser det ud til.
Første spørgsmål: Er det et problem - særligt måske i forhold til sikkerhed, at der ligger et lag støvfedt?
Andet spørgsmål: Jeg har renset højttalerterminaler med kontaktrens med først en gammel tandbørste og dernæst vatpinde.
Kan man gøre noget lignende med indersiden? På YouTube er der videoer, hvor der først renses med luft på dåse og derefter en eller anden form for kontaktrens på hele forstærkerens overflade (set op mod en, når man tager chassiet af).
Det virker ikke umiddelbart som en god idè?
Fyr løs med tanker, anbefaligner og måske særligt 'what not do's' :)
Nedenfor er et par billeder af, hvordan situationen er pt. De fire elektrolytter (fra ELNA) ser ud til at have et rigtig fint, ingen lækage. Vil der være noget at hente i at opgradere disse på et tidspunkt?

Og et slutspørgsmål - hvis vil have noget i samme (minimalistiske) stil, men er lidt nyere - og ikke M2, fordi de er så grimme - hvad kunne man så vælge at bevæge øjnene i retning af? Vintage Accuphase er lidt over mit budget.
Den spiller fint, omendt i den lidt tynde ende, på et sæt Snell K II pt.
Tak på forhånd!