Technics SU-7500K - Hvad kan I sige om den?

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Technics SU-7500K - Hvad kan I sige om den?

Indlægaf Meller » fre 3. feb 2012 09:05

Så min lokale "hifi- pusher" har den stående, synes den ser ret lækker ud! Nogen herinde der kan fortælle lidt om den, er den værd at samle op?

Hilsen
Christian
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Meller

Re: Technics SU-7500K - Hvad kan I sige om den?

Indlægaf Boptilyoudrop » fre 3. feb 2012 21:07

Der er måske ikke så mange der har erfaring med sådan en? Men det var faktisk også først da det gik op for mig, at det faktisk er en 7300k at google gav nogle resultater. Et sted stod der faktisk at den er sjælden.

http://audio-database.com/TechnicsPanasonic/amp/su-7300-e.html

Det er jo ikke en videre voldsom forstærker, lige under 40 w, og der er ikke tale om top of the line. Men derfor kan den godt lyde lækkert i de rette omstændigheder. Jeg syntes selv at apparaterne fra midthalvfjerdserne, med børstet alu, blafrometre og den der fede fornemmelse i omskiftere og vippekontakter som japanske apparater havde, er ret fede. Så hvis prisen er god, forstærkeren står flot og i god teknisk stand - og hvis man syntes den er fed, såe...

Smid den sammen med en god pladespiller og passende højttaler fra dengang, find tuneren, måske kasettebånoptageren, og nyd et flot anlæg som man ikke kan få magen til længere. Den vil garanteret spille både bedre og længere end et af de der plastichelveder som har afløst hifianlægget i de fleste stuer.

Hvad den må koste? Efter min beskedne mening ikke alt for meget! Helt subjektivt, på den blå måske... tjae... 5-700 efter stand? Men efterset med forhandlergaranti lidt mere naturligvis. Men her må nogle af de hårde negle heller tage over :D
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf Meller » lør 4. feb 2012 18:56

Tak for det fine svar Boptilyoudrop, han skal ha' 495kr. for den, havde tænkte mig at den skulle spille sammen med min REGA PLANAR 2 ;) Som det er nu bruger jeg en Sansui forstærker, en mindre model, men den gør det nu godt :)

Hilsen
Chritsian
Meller

Indlægaf bluetiger » søn 5. feb 2012 11:18

Hej Christian

Vores datter har en 7300 forstærker og 7300 tuner der trækker
hendes B&W DM2 MK2 og det lyder ikke så ringe endda.
Hilsen Thorfinn
Brugeravatar
bluetiger

Geografisk sted: Lige over lillebælt og så ca 25 km til venstre

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 5. feb 2012 12:10

Hej igen

Hvis din hifi pusher har sat den til en plov, så har jeg nok været lidt optimistisk... :oops:
Men spørgsmålet er om der er noget at hente ifht. din nuværende forstærker? Der ville jeg nok ofre lidt mere og finde en forstærker med lidt mere pondus. Men... hvis man syntes at den er sjov og lige passer i en sammenhæng, så er det da en flot klassisk 70'er retro sag - med blafrometre på så man kan se musikken spiller :OLO:
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Tilbage til Vintage transistor-udstyr