Nå men, nu er vi kommet frem til herhjemme, at vi vil have alle vores plader frem fra mørket, og få noget nogenlunde lyd i stuen.
Jeg har intil videre skaffet mig en grammofon NAD 5120 fra storskrald som virker!
Jeg er ret sikker på, at jeg vil købe nogle Beovox 1200 15watt højttalere fra 1969. Som udgangspunkt, fordi jeg har fundet dem billigt, i virkelig flot stand, og fordi de er flotte og spiller godt i mine ører i hvert fald.
Så kommer valget til en forstærker?
I mine overvejelser er der en blanding af, at det skal se fedt ud, men også spille godt. Jeg er ingen hifi nørd, men kan også godt høre, når det spiller helt forfærdeligt. Det jeg godt kunne lide ved min gamle NAD 3020 var dens evne til at skille tonerne ad, og den følelse jeg havde af, at når jeg skruede på bass og treble, så kunne jeg rent faktisk høre en markant forskel for hver lille millimeter jeg drejede. Og så dens bløde og fyldige lyd. (i mine ører?)
Jeg har kigget på denne her sag jeg kan købe til 400kr, men der står intet om den, og jeg kan ikke finde noget på nettet. Alder, watt, hvad er den lydmæssigt værd osv? Jeg syntes den ser cool ud, smag og behag!
Den har tre DIN indgange, riaa til grammofon og B&O højttalere stik, det er alt jeg har af info fra sælger.
Dynagate 1002
Håber nogen kan hjælpe med denne dynagate, eller foreslå en anden billig retro forstærker. Jeg har også kigget på nogle gamle Tandberg huldra 8 og 9 ? Disse har jeg fundet til salg i København til henholdsvis 250kr og 500kr. Begge skulle være i orden!
På forhånd tak for hjælpen og fedt forum i holder her!
Vh Nicolai.