Sansui AU-D9

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Sansui AU-D9

Indlægaf nikkelaj » fre 27. apr 2012 10:33

Har gravet min gamle kære Sansui AU-D9 frem fra gemmerne og skal lige høre om der er nogle der mener den er værd at få klargjort til brug igen. Den blev stillet væk for snart mange år siden da én af udgangene gik kold - mener jeg havde en klog mand til at se på den der mente det var en kondensator (kaldte han den en 'lyt'?) der var stået af. Nu har jeg så støvet den af igen fordi jeg overvejede at købe mig en lille god forstærker og et par reol- og konevenlige højtalere der skulle være kernen i et lille godt anlæg til musik streaming. Har prøvet at sætte lidt power på den, men relæet slår fra med det samme (dioderne lyser kortvarigt). Er der nogen der kender en klog mand der kan vurdere om jeg skal bruge lidt sparepenge på at få sat den istand - tænker at sådan et godt gammel analogmonster må kunne spille de fleste moderne forstærkere lang ned under gulvtæppet, eller hva'?

PS: bor i Sønderjylland

foto.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
nikkelaj

Re: Sansui AU-D9

Indlægaf Tonni » fre 27. apr 2012 10:55

Velkommen til!

Der er to kloge mænd i Søndejylland, eller grænsende der til, jeg ville tænke på... Mon ikke de selv kommer???
De er begge aktive her inde... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf cdp » fre 27. apr 2012 10:57

Hej...
Elektrolytter er typisk en "sliddel" i elektronik. Det behøver ikke nødvendigvis være selve udgang den er gal med - udgangstrinet er sikkert dc-beskyttet også, så det kan være en rensning af diverse justerings-pots kan hjælpe.
Der kommer sikkert flere bud herinde, fra brugere der ved mere end jeg. Så mit bud til dig - se lige tiden an, for din sansui er slet ingen dårlig amp. :D
Venlig hilsen Carsten
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Indlægaf b2101 » tirs 11. sep 2012 21:09

hej jeg er selv ejer af sansui b/c 2101 og har fået lavet lidt små rep og rensning hos radio og tv experten i odense og min gamle 2101 spiller stadig som en drøm. MVH B2101
b2101

Tilbage til Vintage transistor-udstyr