Som nogen måske kan huske fra "den anden side", så havde jeg kastet mig i lag med en Dynaco ST-400, der havde lidt mangler og en afbrændt hø kanal og manglede lidt forskelligt, bl. a. et cover. Det fandt jeg imidlertid (meget heldigt) på ebay.com, så nu er den da komplet (omend endnu ikke spillende i hø kanal):
Der skete i midlertid det, at jeg blev opmærksom på storebror ST-416 (16= 16 udgangstransistorer mod de 8 i ST-400) og den tilhørende kondensator bank C-100, som det lykkedes mig at finde og købe af Verner i Silkeborg. På billede tre ses Canon stikket i siden af St-416, der forbinder C-100 til forstærkeren:
Der sidder 10 stk 10.000 uF / 75 Volt kondensatorer i C-100, her med 10 nye i, da der var flere af de gamle, der var defekte. Jeg fandt 10 stk i samme værdi og fysiske mål i en ældre serie fra Sprague hos Mouser. Der var endvidere et par afbrændte modstande på printet, så det hele skal lige tjekkes ordentligt inden den bliver sat til. Jeg har ikke haft strøm til 416'eren endnu, den skal lige have en gang trykluft rens og eftersyn først. Den ser imidlertid original ud og rimelig urørt.
Mvh Klaus