Side 1 af 1

Ebay + Hermes = katastrofe...

Indlæg: søn 18. jul 2010 20:42
af Edge
Jeg har lykkeligt handlet på Ebay masser af gange og er altid sluppet godt fra det, altid fået min vare og som regel i den stand sælger her annonceret med (der har været en enkelt smutter)
Så jeg havde ingen betænkligheder ved at købe en Philips FA 960 forstærker på ebay. Sælger er ikke den "onde" part i hvad der skete herefter, pakkefirmaet Hermes er. Hermes har ingen afdelinger i Danmark, så de overlader udbringning til DPD her i landet, DPD er ikke et firma der lever af private forsendelser, de retter sig mere til firmaer, og det ses tydeligt i deres håndtering af min forstærker....
Da den ankom, var der intet at se på pakken, ingen revner eller huller, men den var lidt trykskadet i hjørnerne.
Da jeg får pakken åbnet (Hermes har pakket den) er den pakket med æggebakke skum, bobleplast og alt ser fint ud, indtil jeg får pakket bobleplasten af forstærkeren.... :o
Alle fire hjørner på kabinettet er trykket ind, sikringholderen på bagpladen er knækket og fronten har et stort hak.
Jeg tager et par billeder og sender en mail til sælger hvor jeg i en sober tone spørger om det er denne stand han har afleveret forstærkeren tl Hermes. Sælger sender mig 18 billeder hvor standen er som på hans auktion (med dato på billedet) hvor standen er som ny, så sælger er ikke ansvarlig, men vil med mine billeder rette henvendelse til Hermes og kræve erstatning. Og her står sagen nu.

Pointen med dette er: Lad sælger vide at de skal IKKE sende med Hermes, de pakker ad helvede til, stabler masser af tungt lort ovenpå ens ting og overlader det til DPD i Danmark, der heller smider ens pakke i havnen end kører den ud. :evil:

En lykkelig note er (jeg gider ikke vente på Hermes/DPD) at forstærkeren er blet fint rettet ud af undertegnet, sikringsholder er blevet limmet og hakket i fronten er blevet filet/slebet så det er til at leve med. Den sender dog DC ud i venstre kanal, så den skal reppes. men jeg er tilfreds: forstærker + mulig erstatning.

Re: Ebay + Hermes = katastrofe...

Indlæg: søn 18. jul 2010 21:19
af Gottschalck
Dælme surt. Godt at den næsten er blevet 'mint' igen.
Underligt at sælger ikke selv har pakket den ordentligt når nu den var så pæn.

Re: Ebay + Hermes = katastrofe...

Indlæg: søn 18. jul 2010 22:06
af Tonni
Føler med dig! Men er også bange for at det at du selv er begyndt at skrue, stiller dig og din sag værre i en evt erstatning!Har selv været rodet ind i nogle sager qua. min fortid i branchen...
Håber virkelig du får et acceptabelt resultat ud af det hele!!!

med venlig hilsen

Re: Ebay + Hermes = katastrofe...

Indlæg: søn 18. jul 2010 22:11
af mcs_5
Gottschalck skrev:Underligt at sælger ikke selv har pakket den ordentligt når nu den var så pæn.

Når pakkefirmaet selv har pakket, er det nogen gange lettere at få erstatning udbetalt.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Re: Ebay + Hermes = katastrofe...

Indlæg: søn 18. jul 2010 22:20
af mcs_5
Jeg har tit fået sendt med Hermes uden problemer. Men her er lige et mindre godt eksempel:

Billede

Pakken var fuldstændig intakt - der var ikke en eneste bule på den...

Udover det synlige "knæk" var netstikket brækket indeni, og nogle af delene var flået løs fra chassiset.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Re: Ebay + Hermes = katastrofe...

Indlæg: fre 23. jul 2010 23:19
af Ehapa
Uha Hermes/DPD :evil: Jeg købte en Meget sjælden rørforstærker på Ebay/DE, den blev stjålet af en DPD medarbejder, jeg og sælger var grædefærdige i lang tid efter selvom jeg fik pengene retur, sælger blev kontaktet af Det Tyske Radio museum mens den var på Ebay, de bad om nogen fotos af forstærkeren som nu kan ses på deres hjemmeside...virklig en grotesk oplevelse, jeg kan derfor kun advare stærkt mod at bruge Hermes/DPD, Bruger kun DHL fra Tyskland.

Re: Ebay + Hermes = katastrofe...

Indlæg: tors 19. aug 2010 06:54
af KlausM
Edge skrev:
En lykkelig note er (jeg gider ikke vente på Hermes/DPD) at forstærkeren er blet fint rettet ud af undertegnet, sikringsholder er blevet limmet og hakket i fronten er blevet filet/slebet så det er til at leve med. Den sender dog DC ud i venstre kanal, så den skal reppes. men jeg er tilfreds: forstærker + mulig erstatning.


Hej Flemming

Hvordan går/gik det med din forstærker, er den kommet til at virke uden DC, hvordan lyder den.
Hvad med et billede?

Mvh Klaus

Re: Ebay + Hermes = katastrofe...

Indlæg: tors 19. aug 2010 14:01
af mcs_5
Jeg har lige fået et par nye pakker med Hermes. I den ene var der en båndoptager. Den har fået et ordentligt stød, så en plastikliste i den ene side var brækket. Nettrafoen der sidder på en solid stålramme, var klemt næsten ned i printet nedenunder. Begge fejl fik jeg rettet, så det (næsten) ikke kan ses.

Men Hermes smider altså helt klart rundt med pakkerne, så indholdet bliver skadet selvom indpakningen har været iorden... Men er postuvæsenet bedre?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Re: Ebay + Hermes = katastrofe...

Indlæg: tors 19. aug 2010 20:26
af Edge
Den er ikke kommet videre i systemet, måske fordi den jeg spiller på egenligt gør det overraskende godt (Akai AM-32) Men nok mest fordi jeg er tæt (syv ni tretten) på at finde mig et arbejde. Pengene er heller ikke store på kontanthjælp, det hjælper heller ikke. Men det lysner forhåbenligt. :)

Re: Ebay + Hermes = katastrofe...

Indlæg: tors 19. aug 2010 21:35
af r-l-b
det krydser vi alle 7-9-13 - fingre for Edge :cool1:

Re: Ebay + Hermes = katastrofe...

Indlæg: søn 13. feb 2011 14:52
af sørland
MIne dårlige erfaringer er med GLS. Jeg købte et sær Stax elektrostatshøjttalere fra ebay. GLS hævdede først, at de var udleveret, derpå at pakken var forsvundet i Kolding. Min reklamation blev afvist, for afsender skulle klage. Men i Tyskland stod pakken som afleveret. Flere mails og breve og opringninger og så videre hjalp intet. På et tidspunkt kom et sær Stax i Guloggratis i Kolding, GLS hjemsted. Men GLS ville ikke undersøge sagen.

(Rør, Holfi, elektrostater, vonSchweikert, originale Snell, en ædel Luxman 510)

Re: Ebay + Hermes = katastrofe...

Indlæg: søn 13. feb 2011 15:27
af Sorenki
Mit overordnede indtryk er at alle forsendelsesfirmaer smider med kasserne, det gør de fordi de skal konkurrere i priser med alle de andre firmaer, og derfor er det en kæmpe udgift at behandle tingene forsigtigt; da det tager længere tid.
Det er trods alt nemmere at betale erstatning på de enkelte sager der kommer ud af det, og så spare omkring 10-15.000 om dagen pr afdeling.
Det jeg har fundet ud af(også på den hårde måde!) er at man må doubleboxe sit udstyr (Hver gang!)
Og så send forsikret med track and trace nummer og husk for guds skyld at gemme kvitteringen!!!
en god lille guide (så kan pakken næsten holde til alt!)
jeg siger forstærker som eksempel;
tag forstærkeren og put den i en passende pose, derefter finder man en kasse der er 10-15 cm, større end forstærkeren på alle sider.
Du fylder så kassen med pakkefyld (ikke avis eller æggebakker) derefter placerer du forstærkeren så den er i midten af kassen på alle sider, med pakkefyld udenom.
du taper kassen lukket.
Du finder så igen en kasse der er 10-15 cm større på alle sider og gør det samme igen.

Så sker der ikke noget - det er en udgift man må leve med syntes jeg, jeg vil hellere betale 400-700 kroner for at få tingene uden nogle skrammer, end at skulle brokke mig bagefter og måske stå med noget jeg ikke kan lave.

Jeg solgte et sæt tonehoveder på Ebay her forleden, jeg sendte dem til Holland (personen spurgte om jeg ikke bare kunne sende dem som et brev, da det var billigere, her skulle jeg have svaret noget andet; jeg sagde "jo, selvfølgelig") Efter 5 dage, skriver han til mig at han ikke har modtaget noget og at han har oprettet en Paypal Claim. jeg skriver til ham, at jeg syntes han skal vente lidt på pakken og vi aftaler at vi skal vente til mandag d. 14. (imorgen) for 4 dage siden, skrev han at han havde fået "sagen" gennemset af Paypal, og da jeg ikke kunne bevise at jeg har afsendt den, skal jeg nu tilbagebetale beløbet til ham.
Det er rigtigt surt, jeg er både træt af at sælger ikke venter i den aftalte tid, endvidere er det træls at man ikke kan ordne det imellem hinanden men skal have paypal og Ebay ind over. og den sidste frustration er at jeg ikke kan bevise noget, da jeg ikke har track and trace nummer eller kvittering på forsendelsen.
Det er en lærestreg og en dyr en af slagsen!

mvh
Søren

Re: Ebay + Hermes = katastrofe...

Indlæg: man 14. feb 2011 02:55
af mcs_5
santashooter skrev:Jeg solgte et sæt tonehoveder på Ebay her forleden, jeg sendte dem til Holland (personen spurgte om jeg ikke bare kunne sende dem som et brev, da det var billigere, her skulle jeg have svaret noget andet; jeg sagde "jo, selvfølgelig") Efter 5 dage, skriver han til mig at han ikke har modtaget noget og at han har oprettet en Paypal Claim. jeg skriver til ham, at jeg syntes han skal vente lidt på pakken og vi aftaler at vi skal vente til mandag d. 14. (imorgen) for 4 dage siden, skrev han at han havde fået "sagen" gennemset af Paypal, og da jeg ikke kunne bevise at jeg har afsendt den, skal jeg nu tilbagebetale beløbet til ham.
Det er rigtigt surt, jeg er både træt af at sælger ikke venter i den aftalte tid, endvidere er det træls at man ikke kan ordne det imellem hinanden men skal have paypal og Ebay ind over. og den sidste frustration er at jeg ikke kan bevise noget, da jeg ikke har track and trace nummer eller kvittering på forsendelsen.
Det er en lærestreg og en dyr en af slagsen!

Send altid som anbefalet brev eller som pakke. Det hjælper IKKE at have en kvittering på forsendelsen. PayPal accepterer kun et track and trace nummer. Det har jeg også lært på den dyre måde...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen