Hej
Er blevet tilbudt ovenstående i bytte for en Luxman R-1040, som jeg har til salg i den Blå. Kommentarer vedr. modellen - lydsignatur, plus/minus-sider, "hold øje med" osv. - modtages meget gerne.
Mvh
Sommer
KlausM skrev:Yamaha C4/M4 sættet var et rigtig godt sæt dengang, meget vellydende og kraftfuldt, jeg spillede på det i flere år, og føler mig stadig draget når jeg ser dem til salg. Yamaha var ret innovativ og fremme i skoene mht hifi dengang, C2/M2 sættet var storebror, og ikke at forglemme C6/B6 sættet, der var (designmæssigt) helt unikt.
1200 kr for M4 i pæn komplet stand og fuldt funktionel er vel en OK pris.
Mvh Klaus
bjerager skrev:http://www.thevintageknob.org/yamaha-M-4.html
sommer skrev:Hvordan vil du beskrive dens lydsignatur (jeg ved det er svært). For mig er Luxman (LV-103u, som jeg pt. bruger til dagligt) blød, afrundet og varm. Jeg har en ide om at Yamaha er mere dynamisk og måske også lidt mere "klinisk"?
sommer skrev:Jeg har en ide om at Yamaha er mere dynamisk og måske også lidt mere "klinisk"?
Captain Phoenix skrev:sommer skrev:Jeg har en ide om at Yamaha er mere dynamisk og måske også lidt mere "klinisk"?
Kender ikke M4 - men det med klinisk (og ikke-varm...) passer ihvertfald med hvad jeg har hørt af Yamaha her i huset - en CR-1020 receiver (den er på den anden side heller ikke decideret hård/metallisk).
sommer skrev:....Problemet er pt. min rør-forforstærkers (en Lydbutikken SR-model uden nummer fra start 80erne) potmeter, der skratter som en gal. Der er af ELMA (ELNA?) typen, og skulle være svært at rense...eller? Skal jeg bare gå i krig med kontaktrens, som jeg plejer, eller skal sådan en sag gribes anderledes an? Jeg har iaften kørt uden om pot'en via tape-out og så stillet på indgangs-pots'ne på Yamaha'en. Fungerer, men besværligt og MEGET fintfølende = 1 microryk = 1 mio DB (føles sådan)![]()
mvh
Sommer
Tilbage til Vintage transistor-udstyr
Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster