Hej. Jeg er ny herinde og er blevet henvist til denne side, efter at have talt med nogle folk om problemer med min Beomaster 2400.
Problemet med Beomaster 2400 er at den brummer når den er tænkt, lyden minder lidt om en transformerstation. Brummen afhænger af volumen og bass potentiometret, samt "Loundness on" knappen.
Brummen kommen høres selvfølgelig fra højtalerne. Men det er som om at brummen er lidt højrer ved radio kanalerne. Men det spiller sagtes radio og lyd fra TAPE indgang, med brummen i baggrunden.
Forstærkerens køleribber bliver varm i højre side og efter 5min er de så varme at man ikke kan røre ved dem. Sidste gang jeg havde det tændt begynde det også at ryge, så den blev hurtigt slukket igen. Men den kan stadig spille lyd.
Et andet problem er pæren som skal vise hvor høj bassen er, er gået ud. (Skriver dette hvis der måske kan være en sammenhæng.)
Har fået af vide problemet skyldes overgang i forstærkeren og en anden har sagt det muligvis er nogle kondensatorer der skal skiftes. Også selvom jeg har lidt forstand på elektronik kan jeg ikke ordne dette da jeg ikke har forstand på forstærkere.
Håber at der er en person herinde som måske kan hjælpe mig men min forstærker, da jeg er helt lost. Det skal siges at jeg er i besiddelse af diagrammet over kredsløbene inde i forstærkere, så hvis det er enkelte komponenter der skal skiftes kan jeg sagtens gøre det.
Mvh. Joachim.