Da min far fylder 61 i år, vil jeg overaske ham ved at fikse hans gamle Luxman, han har snakket om den så længe jeg kan huske, jeg er 21. Var åbenbart noget en ret dyr gave til sig selv som han holdt meget af for mange år siden. Nu har den stået på loftet, igen så længe jeg kan huske og han har altid sagt at han ville ønske han kunne få den fikset.
Her kommer jeg ind i billedet :) Jeg har taget den ned fra loftet og kigget den godt igennem, jeg ved en smule om moderne tech som computere osv, men intet om det her gamle noget, men jeg vil virkelig gerne lære da det er ret sejt.
Nå man slutter den til strøm og tænder den er der lys i den ene side og nogle af de røde lamper lyser nå man skruer på radioen. Men det er ikke til at få noget lyd ud af den på ingen af højtaler udgangene. Har prøvet med nogle "nye" 6 ohm fra et anlæg jeg bruger. Har så haft den skilt ad og kigget om jeg kunne spotte noget der måske var brændt af, men det ligner det ikke. Har også kigget på sikringerne, nøj der er mange, men ingen af dem ser ud til at være sprunget, dog er der en del af dem der er korroderet ligner det.
Nu spørg jeg så jer om hjælp til at finde ud af hvad der kan være galt og om det er noget jeg selv kan prøve eller skal have hjælp til. Pengene er ikke store da SU ikke giver voldsom meget og fritid er der ikke meget af nå man læser på universitet, men jeg er mere en villig til at hjælpe alt hvad jeg kan hvis en privat person i Storkøbenhavn eller omegnene kan hjælpe.
Skal også have hjælp til at finde et par fede højtalere på DBA eller en herinde fra, til en 500kr +/- til Luxmanen :)
På forhånd tak og god påske
Billeder, alle taget med strøm tændt: