Her igår gik en lille drøm i opfyldelse for mig, da jeg fik en Pioneer SA-9100 inden for døren.
den var kosmetisk rigtigt fin, ganske få ridser og et dejligt trækabinet. Den var bare beskidt og dækket af nikotin.
Jeg kender SA-9100 og jeg ved at den er kendt for at fejle, så protection circuit går og forbliver på.
Dette er der råd for, men ikke uden hjælp, hvorfor jeg opretter en tråd på Audiokarma, hvor jeg spørger efter Markthefixer's hjælp til forstærkeren. jeg skal nok linke til denne tråd, og evt. guldkorn fra Mark vil jeg poste herinde også.
Sagen er den, så vidt jeg har forstået problemet med dem, så virker de fint indtil nogle komponenter fejler, så snart de fejler, ryger en masse ellers sunde komponenter med dem.
Jeg har fået at vide den virkede, men jeg har ingen interesse i at spille på den, før Mark og jeg har været igennem maskinen elektrisk.
Mit projekt med forstærkeren vil således forløbe sådan;
1. Rensning af forstærkeren, rensning af kontakter, ledninger, printplader og kabinet.
2. Elektrisk gennemgang vha. Markthefixer fra Audiokarma
3. sidste gennempusning og bias-indstilling.
4. Forhåbentlig en sund og ren forstærker vil stå tilbage!
Jeg gik igår aftes igang med rensningen, og jeg blev da færdig med den ene kanal, forforstærkeren, alle kontakterne(undtagen dem bag på) frontpladen og knapperne. så nu mangler jeg bare højre kanal, lidt i kabinettet og stikkene bag på.
Kabinettet fik også lige en hurtig pudsning og lidt olie, så hun ikke ser så træt ud.
men ellers er her lidt billeder fra min aften igår;

Link til audiokarma elektrisk tråd;
http://www.audiokarma.org/forums/showth ... p?t=349112
Det var alt her fra, indtil videre...
mvh.
Søren