Tandberg Huldra 9

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Tandberg Huldra 9

Indlægaf Mr.Flying Hips » fre 24. jul 2015 22:05

I den her uge fik jeg tilbudt følgende af en af mine fars venner, som skulle flytte i sommerhuset på fuld tid:
Tandberg Huldra 9 i meget flot stand, bortset fra at der mangler en sølvklap på den ene skalaknap. Spiller problemfrit, flot og dejligt varmt. Perfekt til alt mit jazz :-)

To stk. Tandberg System 20, også i flot stand, som straks har fået fast plads i royal-reolen. De klæder hinanden. Og hvilken smukt balanceret, varm vellyd. Miles og Coltrane har aldrig lydt bedre :-)

Og som det sidste en Philips GA 208, en fin lille størrelse, også dejlig varm, men med en del distortion på signalet, Der skal jeg lige have tunet mig ind på om det er pickup (philips 400), eller indstillingen den er gal med. Er der nogle der ellers har et godt bud til en erstatningspickup der?

Samlet pris: TADA!!! 300 kr. Jeg sagde ja tak!

Nå, tilbage til mit egentlige spørgsmål:

Huldraen spiller som sagt flot og varmt, men er der en der kan forklarer mig princippet med Tandbergs Apparat/Seperat højtaler-indgange? Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg præcis skal indstille mig til her. Vil jo gerne gøre det rigtigt, og da jeg mest har rodet med B og O og SABA før, er det lidt nyt for mig , med to forskellige indgange.

Huldraen har jo to forskellige volumenpotmetre, kan det passe at jeg hvis jeg har valgt grammofon som signal, kan hører en rest af radioen på den anden kanal? Eller er det noget jeg lige skal være opmærksom på?

Er der evt. nogle der ligger inde med en sølvknap/endeskive, så jeg kunne få den komplet?

Mange spørgsmål, men blev lidt forelsket i dag :-)
Brugeravatar
Mr.Flying Hips

Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Tandberg Huldra 9

Indlægaf rørglad » søn 26. jul 2015 12:50

Er der evt. nogle der ligger inde med en sølvknap/endeskive, så jeg kunne få den komplet?

Jeg har muligvis en knap, du kan afhente KBH Ø.
Er dog ikke sikker på, at den er en Tandberg. Hvad med et billede og mål?
Nils
rørglad

Lokalitet: 8800 Viborg

Re: Tandberg Huldra 9

Indlægaf Kvaal » tirs 28. jul 2015 09:30

Her finner du det meste:

http://sportsbil.com/tandberg/
Kvaal

Tilbage til Vintage transistor-udstyr