Højtaler/forstærker skratter

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Højtaler/forstærker skratter

Indlægaf MrVolbeater » søn 25. okt 2015 16:29

Har døjet med en løs forbindelse på min pladespiller (Dual 505-4 audiophile concept med ortonfon blue). Så er problemet med pladespilleren løst - troede jeg.
Nu har jeg styr på ledningerne - men den venstre kanal (højtalere) har det med pludselig at begynde at skratte helt vildt, så stopper den og spiller fint også starter den igen.
Hvis jeg tager stikkene der går fra pladespilleren ud og kun bruger et af dem, så virker højre kanal fin ( med begge stik afprøvet) men begge stik skratter i venstre kanal.
Så langt er jeg med, at problemet så burde være hos forstærkeren ( en Sony f270, der har stået stille på min stedfars værksted i nogle år)
Men nybegynder som jeg er, ud i denne verden af at forsøge at reparere elektronik, så ved jeg ikke hvor fejlen muligvis ligger i forstærkeren - og hvordan jeg kan tjekke det.
MrVolbeater

Re: Højtaler/forstærker skratter

Indlægaf beodude » man 26. okt 2015 16:00

Hvis du bytter om på højre og venstre imellem pladespiller og forstærker. Hvis den så skratter den i højre side derefter, så er det pladespilleren. Skratter den stadig i venstre. Så er det forstærkeren eller højtalerne. Og imellem forstærker og højtaler bytter du også bare rundt og ser om fejlen skifter side.
beodude

Tilbage til Vintage transistor-udstyr