Jeg er ny bruger herinde, og søger hjælp til restaurering af en gammel Marantz 2252 receiver fra 1977 (håber den er "vintage" nok til at være med her

Kan se i diverse tråde herinde, at der er flere brugere der har erfaring med den slags, og mine egne evner rækker desværre ikke til at kaste mig ud i sådan et projekt. Jeg håber derfor på at finde en venlig sjæl her, der ville have mod på at hjælpe mig med dette - mod betaling naturligvis.
Forstærkeren virker men den "skratter" meget, næsten ligegyldig hvad jeg drejer/ trykker på. Den har været udsat for massiv røg/ støv igennem hele levetiden, hvilket også kan ses på billederne. Der skal som minimum skiftes et par lysdioder og muligvis også nogle andre komponenter. Rensning udvendig og indvendig bliver nok den største opgave og hertil ønskes hjælp.
Forstærkeren har enormt stor affektionsværdi for mig, og jeg vil strække mig langt for at få den tilbage i en god stand, hvor jeg kan bruge den i det daglige. Såfremt det lykkedes, vil jeg gerne bede jer om bud på et, til denne type forstærker, passende højtalersæt.
Såfremt i mener det er et hovedløst projekt, vil jeg også gerne høre kommentarer herom. Jeg ved ikke om man overhovedet kan få stumper til sådan en længere, men så er der måske andre løsninger?
Håber nogen kan/ vil hjælpe - på forhånd tak. Muligvis kender i nogen der ikke er medlemmer her, men som har god erfaring med restaurering, og kan henvise.
Mvh,
Søren