Marantz Model 170 DC

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Marantz Model 170 DC

Indlægaf Lyngbo » søn 13. mar 2016 11:10

Jeg har en Marantz effektforstærker Model 170 DC
Den spiller ok men der er lidt med lyset
Jeg ved i sagen natur ikke om den spiller som den skal efter Marantz norm men den klarer sig da
Har ikke den store teknik baggrund men jeg mener da den er i god stand efter alder'
Er der nogen som kender lidt til den vil jeg da gerne høre den egner sig til noget bestemt
Har tænkt på noget bi amp
Mvh

Ejner
Lyngbo

Lokalitet: Glyngøre

Re: Marantz Model 170 DC

Indlægaf Fredmarantz » søn 13. mar 2016 11:43

God og meget flot forstærker. Det er en ganske fin ting og Marantz' effektforstærkere fra 70'erne og før er temmelig sjældne. Den vil nok ikke tage skade af et sæt nye lamper og en klassisk og kyndig rensning af de to potentiometre (gain L + Gain R). Desuden en kontrol og evt. indstilling af forstærkerens balance (DC) + check af Bias - rensning af relæ. Hvis den spiller ok og ikke gør knuder - laver mærkelige lyde eller bliver umanerlig varm, er der nok ikke det store galt med den.

Den er ikke så almindelig mere - og den er bygget i årene 1978-80

Den kan bruges som den er - men den kan da også bruges i en opstilling med aktiv deling (biamping) - hvis man skulle føle sig hildet til dette.

Pas godt på den :-)

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Lyngbo » søn 13. mar 2016 22:16

Det skal jeg nok Jeg tror ikke de 6 Tuborg jeg gav for den var for dyrt
Mvh
Ejner
Lyngbo

Lokalitet: Glyngøre

Indlægaf Fredmarantz » søn 13. mar 2016 22:20

øøhhhh - nej....Det tror jeg bestemt heller ikke......... :shock:

Det "farlige" ved at give meget lidt for varerne, kan være, at købere netop er ...eller bliver mere ligeglade med tingene og derfor kan finde på, efter en tid, at trashe dem....men det gør du jo ikke, heldigvis for Marantz'en. :thumbsup:

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Tilbage til Vintage transistor-udstyr