KEF Carlton lll

Rosinen i pølseenden

KEF Carlton lll

Indlægaf burnrubber » man 31. maj 2021 22:54

Har fået fat i et par fine KEF Carlton III. De lader til at være i god form hvad enhederne angår, men kabinetterne er blevet mishandlet af en kikset malerpinsel, lige bortset fra den ene side på hvert kabinet!
Ser nærmere på de fotos jeg har lagt op.

Er faktisk ret overrasket over hvor godt de spille når de bliver fodret af en forstærker med lidt power (100W).

Skal jeg kaste mig ud i et forsøg på at pille det gamle folie af og sætte noget nyt på?
Nogen som har lidt erfaring med sådan et projekt?

Tænker at jeg skal af med dem igen på et tidspunkt, så hvis nogen skulle være interesseret, så ta’ fat i mig.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
burnrubber

Geografisk sted: Saltrup
Lokalitet: Græsted

Re: KEF Carlton lll

Indlægaf cdp » tirs 1. jun 2021 22:30

Hvis der er mulighed for at fjerne malingen kemisk fra folien, så prøv det først. De forskellige folietyper til hobbybrug der findes i handlen, er alt for bløde efter min mening. Skal de videre, så sælg dem som de er - en ny ejer har sikkert sin egen mening om en ny finish. ;)
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Indlægaf burnrubber » ons 2. jun 2021 00:21

cdp skrev:Hvis der er mulighed for at fjerne malingen kemisk fra folien, så prøv det først. De forskellige folietyper til hobbybrug der findes i handlen, er alt for bløde efter min mening. Skal de videre, så sælg dem som de er - en ny ejer har sikkert sin egen mening om en ny finish. ;)

Tak for rådet. Det er nu afprøvet med god succes. Toppen er nu renset på den ene, så med lidt tålmodighed, ender de nok med at blive lidt pænere!

Ser resultatet før og efter på vedhæftet fotos.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
burnrubber

Indlægaf his067 » ons 2. jun 2021 07:49

Flot resultat!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf cdp » ons 2. jun 2021 20:34

Toppen er nu renset på den ene, så med lidt tålmodighed, ender de nok med at blive lidt pænere!...

Det er da ik" så ringe, på ægte jysk - skulle der være et par steder med skader, når man langt med sprit tusser, smeltevoks eller hvad nu lige hobby rummet byder på.. ;) Stoframmerne ( hvis de mangler ) lurer du lige af på nettet, det nemmeste er en passende plade, der udhules omkring enhederne, men forsøg at ramme det originale og go" vind med projektet. :thumbsup:
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Indlægaf burnrubber » ons 2. jun 2021 21:08

cdp skrev:
Toppen er nu renset på den ene, så med lidt tålmodighed, ender de nok med at blive lidt pænere!...

Det er da ik" så ringe, på ægte jysk - skulle der være et par steder med skader, når man langt med sprit tusser, smeltevoks eller hvad nu lige hobby rummet byder på.. ;) Stoframmerne ( hvis de mangler ) lurer du lige af på nettet, det nemmeste er en passende plade, der udhules omkring enhederne, men forsøg at ramme det originale og go" vind med projektet. :thumbsup:

Tak for gode input.
Nu er der “gået lidt sport i den”!
Så nu er den ene strippet for maling og den originale folie er igen synlig på alle sider og jeg syntes selv at jeg er sluppet ok fra det!
Den anden har desværre lidt flere små skader, men nu går jeg igang og så må vi se hvad det ender med.
burnrubber

Indlægaf Fredmarantz » ons 2. jun 2021 22:20

10 points for at "der er gået sport i den" - det er nemlig nogle gange lige det, der skal til....never give up..!!

10 points for din håndværksmæssige kunnen og det færdige resultat - det er da bare fantastisk flot, og liiige sådan, som jeg husker den finér/folie fra dengang....

godt arbejde - et par fine KEF er kommet (eller er på vej til at komme) til ære og værdighed igen :thumbsup:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Elektronik » tors 3. jun 2021 09:04

Undskyld jeg bryder ind med ukorrant spørgsmål. :oops:
Men hvad sker der med bas-lyden, når slaven svinger i modsat fase?
Vil lydbilledet ikke blive "nulstillet" i de laveste frekvenser.?
Elektronik

Indlægaf dfms » tors 3. jun 2021 09:55

Elektronik skrev:Undskyld jeg bryder ind med ukorrant spørgsmål. :oops:

Det har jeg også tænkt på.

Men som andre skriver, flot arbejde :thumbsup:
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms

Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Indlægaf Helikon » tors 3. jun 2021 12:27

Det ser rigtig godt ud! Og så spiller de jo bare virkelig godt.
Slaven er afstemt lige som en basrefleksport, den arbejder kun i et smalt frekvensbånd, typisk der hvor bassen har et dyk eller begynder at rulle af.
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Indlægaf Hackenberg » tors 3. jun 2021 13:55

Elektronik skrev:Undskyld jeg bryder ind med ukorrant spørgsmål. :oops:

Det kræver nok en tråd for sig men, jo, ved visse frekvenser vil den spille i modfase. Derfor omhyggelig dæmpning.
Det gælder iøvrigt for alle "refleks" og T-line/horn.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Tilbage til Højttalere