Acoustic limited...

Rosinen i pølseenden

Acoustic limited...

Indlægaf cdp » tors 9. dec 2021 17:45

Egentlig var jeg ikke særlig interesseret, da jeg forleden fik et sæt små reol hjt. tilbudt, mod en 20"er til kagekassen. Men nu er det jo snart Jul. :p
Efter lidt søgning på nettet, viser det sig at være en Britisk opkomling, med hensigt til direkte konkurrence blandt modeller som B&W DM100,Goodmans LS3/5a,Celestion DL4 m.fl. Acoustic Limited model Clyde er den mindste i serien og nypris start 80'erne ca.105£ for et sæt. Jeg har endnu ikke afprøvet dem, men kigget lidt nærmere indenfor af ren nysgerrighed. Kabinetterne er i øvrigt med god finish, fuldfineret teak og med tilhørende bananstik til terminalerne. Sjovt nok er der på delefilter 2 sikringer/holdere.
Ved nogen hvem der lavede enheder til disse ? og evt. - er det en keeper eller blot et forbigående stjerneskud. :p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Re: Acoustic limited...

Indlægaf his067 » tors 9. dec 2021 18:35

Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf kj2005 » tors 9. dec 2021 19:37

cdp skrev:Egentlig var jeg ikke særlig interesseret, da jeg forleden fik et sæt små reol hjt. tilbudt, mod en 20"er til kagekassen. Men nu er det jo snart Jul. :p
Efter lidt søgning på nettet, viser det sig at være en Britisk opkomling, med hensigt til direkte konkurrence blandt modeller som B&W DM100,Goodmans LS3/5a,Celestion DL4 m.fl. Acoustic Limited model Clyde er den mindste i serien og nypris start 80'erne ca.105£ for et sæt. Jeg har endnu ikke afprøvet dem, men kigget lidt nærmere indenfor af ren nysgerrighed. Kabinetterne er i øvrigt med god finish, fuldfineret teak og med tilhørende bananstik til terminalerne. Sjovt nok er der på delefilter 2 sikringer/holdere.
Ved nogen hvem der lavede enheder til disse ? og evt. - er det en keeper eller blot et forbigående stjerneskud. :p

Basenheden har udseende som 6" enheden fra Beovox 1200 ....måske er din en 5"~ 5,5" ...ellers 6dB afskæring for bassen og 12dB for diskant....sikkert en god tovejs englænder...og så for 20kr!!....tænker lydforbedring uden sikring i serie med signalet? tillykke med julegaven....

mvh Kim
Brugeravatar
kj2005

Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Indlægaf his067 » tors 9. dec 2021 20:16

Med mindre modstanden i sikringen er medregnet i delefiltret.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf cdp » tors 9. dec 2021 22:18

Takker for svar - havde godt set indlæg fra Hifi answers, og netop billedet derfra sår en smule tvivl, om basenheden i mine er original - der er ingen brugbar info på nogen af enhederne. Mht. sikringerne - skal de forstås som 1. sikring er på hele filtret og 2. på diskanten mon ?
- Med mindre modstanden i sikringen er medregnet i delefiltret....
tja, måske - skulle de tjene mod afbrænding, ville jeg placere dem udenfor kabinettet.
Nu skal de lige prøves af, hvis der er for meget "kasselyd" erstatter jeg skumgummiet med 15-20 mm hårde bats, det synes jeg virker godt, i et refleks system.
Ps. foto herunder fra nettet - bemærk forskel på dustcaps - disse ligner nærmere seas/scsp.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Carsten
cdp

Indlægaf Hackenberg » fre 10. dec 2021 09:25

Dejlig højttaler men det skal jeg jo sige som tidligere forhandler.
Skulle nogen have brug for det har jeg en kasse reservedele til Castle-højttalere fra den tidlige periode.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Indlægaf kj2005 » fre 10. dec 2021 14:28

Hackenberg skrev:Dejlig højttaler men det skal jeg jo sige som tidligere forhandler.
Skulle nogen have brug for det har jeg en kasse reservedele til Castle-højttalere fra den tidlige periode.

Kan du som tidligere forhandler svare på spørgsmålet fra "his067" : "Med mindre modstanden i sikringen er medregnet i delefiltret" ?

Jeg havde ikke tænkt over modstand i sikringer og målte følgende: en medium 2A har en indre DC modstand < 0,1 Ohm , en træg 500mA har en indre DC modstand <0,2 Ohm, en træg 3,15A har en indre DC modstand <0,1 Ohm og en træg 5A sikring har en indre DC modstand <0,1 Ohm..... DC modstanden betyder nok ikke så meget..??

...har ingen anelse om sikringer i et delefilter medfører lydforringelse?? .......men så hellere DC beskyttelse via 6 parallelle guld/sølv kontakt punkter i et flerbenet 380V sikringsrelæ på forstærkerudgangen....
Brugeravatar
kj2005

Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Indlægaf cdp » fre 10. dec 2021 15:31

Jeg havde ikke tænkt over modstand i sikringer og målte følgende: en medium 2A har en indre DC modstand < 0,1 Ohm , en træg 500mA har en indre DC modstand <0,2 Ohm, en træg 3,15A har en indre DC modstand <0,1 Ohm og en træg 5A sikring har en indre DC modstand <0,1 Ohm..... DC modstanden betyder nok ikke så meget..??

Fin beregning - vi kan vel næsten konkludere at en hvilke som helst sikring, ubelastet måler tæt på "kortslutning" ;)
Claus - kunne vi være heldige du vil poste et nærfoto af basenheden - så er der et godt sam.lignings grundlag - netop bassen er jo alfa & omega.. :thumbsup:
Mvh. Carsten
cdp

Indlægaf Hackenberg » man 13. dec 2021 09:39

Jeg har ingen information om sikringens indregning i filteret. Det ville dog undre mig hvis den er medtaget. Kortslut den og brug ørene som sikring. Bassen er nok ikke original og jeg skal gerne se om der er et sæt på lager. Tvivler dog.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Indlægaf cdp » man 13. dec 2021 17:06

Super, tak for det - tror faktisk de tjener mod afbrænding
Uoriginal - enig, fedt hvis du lige checker.. :thumbsup:
Mvh. Carsten
cdp

Indlægaf cdp » søn 13. feb 2022 12:16

Update - der var jo ikke fronter til disse små, så hvorfor ikke bruge en regnvejrs dag til at pynte lidt op på dette. Det meste var alligevel på lager, så syntes jeg en alu kanterne pynter lidt x-tra på et teak kabinet. ;) - skal det føres tilbage til original, er listerne såmænd blot isat med db. klæbende tape.
Mvh. Carsten
cdp

Indlægaf ole n 84 » søn 13. feb 2022 19:03

Flot resultat.
ole n 84

Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Tilbage til Højttalere