bbo skrev:Jeg håber, en af jer med viden om L212 kan hjælpe mig.
Jeg har købt et rigtig pænt sæt L212.
Alle enheder har fine ophæng.
Basforstærkeren har jeg fået renoveret hos Sound2Vision.
MEN: det ene tårn, må være kortsluttet indeni. Det måler tæt på 0 Ohm, og de fleste af mine forstærkere slår fra, hvis jeg prøver at spille på det.
Det andet spiller fint, og impedansen ser rigtig ud.
Nu vil jeg så prøve at finde fejlen, og vil samtidig isætte et par bananbøsninger i bunden, for de drejeknapper, som sidder der er nærmest umulige at betjene.
Men jeg kan ikke få topkabinettet af!
Jeg har fjernet de fire Philips maskinskruer, som ser ud til at holde sokkel og kabinet sammen, men de sidder stadig urokkeligt sammen.
Er de limet? Sidder der klæbemasse? Eller er det bare alder?
Skal jeg prøve at brække dem fra hinanden, eller måske slå forsigtigt ved samlingen, så de slipper?
Al hjælp er meget velkommen.
mvh
Bo
Hej Bo
Dejligt sæt JBL højttalere du har erhvervet dig

- jeg har selv et sæt som jeg spiller på og har renoveret 3 andre sæt over tid.
Der er ingen af de sæt højttalere jeg har gjort istand der har været limet. Jeg kan jo selvfølgelig ikke vide, om der er nogen der har limet det sæt du står med, men der kan ofte ske det, at malede flader der bliver spændt hårdt mod hinanden ligesom kan komme til at 'binde'.
Hvis det var mig, ville jeg forsigtigt skubbe/forsigtigt slå en
bred spartel eller et
bredt stemmejern ind mellem topkabinettet og soklen, - ikke på fronten men fra enderne, - og det skal
ikke være en skruetrækker, for den vil let ødelægge kabinet/finerfoden. Og husk lige ikke at 'brække' nedad, for så kan du også komme til at beskadigede finer soklen.
Jeg er ret sikker på, at du kan skille tingene ad på den måde.
Lykkes det ikke, kan du bare melde tilbage.
Vh/
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .