af ralphandersen » man 12. sep 2022 21:25
hificlassic besøgte mig for et stykke tid siden og syntes der manglede noget lydstyrke i højre side. Det gjorde at jeg kiggede delefiltret igennem en ekstra gang og fandt en fejl. Da den var rettet, var niveauet det samme i begge sider.
Men Verner hørte også at der manglede noget mellem mellemtone og diskant og foreslog at jeg brugte JBL N7000 (5000 Hz, 12 dB med variabel L-pad). Han sendte også et diagram og nu er det realiseret (med lidt andre værdier fordi min enhed er 16 Ohm). L-pad'en kom på efter nogle uger som det sidste og det var dejligt at kunne skrue ned for hvad nogen vist kaldte tchk-tchk lydene, der godt kan gøre ondt i ørene.
Nu tror jeg de lyder så godt som jeg kan få dem til at lyde, så hermed erklæres projektet: Færdigt.
Tak til Verner, Niels (Helikon) for træ og alle der har hjulpet i tråden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Vitavox CN 121 med S3 og Peerless C150Ws i OB, Vitavox Bitone 6201, Vitavox Bitone 3200, El Pipe-O subwoofer. Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Elekit 8900, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.