Har du lyttet i den viste opstilling?
Jeg forstår ikke helt følgende citat: "Diskant og mellemtone mere tilbagetrukket, knap så defineret. Dog mere nærværende totalt set "
Både mere tilbagetrukket og mere nærværende, samtidigt?
Skorpio skrev:Har du lyttet i den viste opstilling?
Jeg forstår ikke helt følgende citat: "Diskant og mellemtone mere tilbagetrukket, knap så defineret. Dog mere nærværende totalt set "
ScanDynacoNut skrev:Skorpio skrev:Har du lyttet i den viste opstilling?
Ja…det der med ord kan være lidt svært Måske ville “fyldig” være en bedre beskrivelse af A50X’erne. Den lave ende er meget dominerende i A50X’erne. Det får dem til at lyde fyldigere. Hvor diskant og mellemtone træder tydeligere frem i 445’erne. Da jeg har lyttet til A50X’erne som min daglige lydkilde i længere tid, virkede 445’erne pludselig tyndere og mere skinger, men som jeg vender mig til dem, syntes de mere i balance vedr. top og bund. Håber det giver mere mening Ja den viste opstilling er den jeg har brugt.
Skorpio skrev:Ja, det giver god mening. Det er vigtigt at tilpasse sig en ny lyd inden dommen falder. Du skal dog være opmærksom på de øverste højttalere vil lyde "tyndere" da de har større afstand til gulvet. Det har jeg selv prøvet med at par Carlsson OA-52 jeg løftede op fra gulvet
ScanDynacoNut skrev:Glæder mig til sæt nummer to, som ender i stuen i et quadrofonisk anlæg.
KenRas skrev:ScanDynacoNut skrev:Glæder mig til sæt nummer to, som ender i stuen i et quadrofonisk anlæg.
Det bliver (også) spændende at høre mere om…
Hackenberg skrev:Ikke for at spille smart men det skal være to-komponent epoxy. Helst langsomt hærdende. Det trænger bedre ind i pappet.
ScanDynacoNut skrev:...
Jeg håber at kunne finde en makker til den ældste, hvor der er trykt Ortofon på støvhætterne - ren nostalgi og samlemani....
spuncut skrev:ScanDynacoNut skrev:...
Jeg håber at kunne finde en makker til den ældste, hvor der er trykt Ortofon på støvhætterne - ren nostalgi og samlemani....
Hej Brian
Jeg har en makker der går meget op i 3D-printning og han kan altså printe meget tynde bogstaver i et blødt materiale. Hvis det kunne være en mulighed så kigger vi på det.
MVH Henning
Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster